Land Rover Range_e: dieselelektrická studie

A hybridní běsnění pokračuje. Nový prototyp Range_e údajně na čistě elektrický pohon urazí 30 km a jede až 192 km/h.

Automobilku Land Rover rozhodně nelze vinit z toho, že by ignorovala požadavky ekologicky smýšlející veřejnosti. Již před třemi lety například laboroval s elektricky hnanou zadní nápravou ERAD (Electric Rear Axle Drive) v dieselelektrickém prototypu LR2 (podobné řešení letos v Ženevě použije také Volvo v hybridním provedení svého modelu V60) a vloni připravil opět dieselelektrickou verzi typu Range Rover Sport. Nejnovějším strojem v této řadě LR se letos na autosalonu v Ženevě stane Range_e a oproti svým předchůdcům bude schopen také krátkodobé jízdy na čistě elektrický pohon.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model Range_e byl zkonstruován v britské centrále Land Roveru a dnes již použitou techniku zkouší v běžném provozu několik prototypů. Jeho základem je verze Range Rover Sport se sériovým vznětovým šestiválcem 3,0 l pracujícím v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, který je doplněn elektromotorem o výkonu 34 koní (25 kW). Na čistě elektrickou energii vůz urazí zhruba 32 km a rozjede se až na 193 km/h, což jsou mezi stávajícími velkými „plug-in hybridy“ velmi zajímavé hodnoty. Jinými slovy, pokud cesto do práce ujedete méně než 30 km, vystačíte si jen s dobíjením z běžné elektrické sítě a naftu prakticky nespotřebujete. 

Nový koncept Range_e se na autosalonu v Ženevě v expozici značky Land Rover představí po boku limitované „superluxusní“ série Range Rover Autobiography Ultimate Edition, jež má být nejkomfortnějším strojem z dílen Land Roveru v celé historii, a černo – bílé série LR4 Landmark. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 289 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 155 000 Kč
Volvo S60 1.984
Rok výroby: 2012
Stav: 181 310 km
Cena: 249 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků