A hybridní běsnění pokračuje. Nový prototyp Range_e údajně na čistě elektrický pohon urazí 30 km a jede až 192 km/h.
Automobilku Land Rover rozhodně nelze vinit z toho, že by ignorovala požadavky ekologicky smýšlející veřejnosti. Již před třemi lety například laboroval s elektricky hnanou zadní nápravou ERAD (Electric Rear Axle Drive) v dieselelektrickém prototypu LR2 (podobné řešení letos v Ženevě použije také Volvo v hybridním provedení svého modelu V60) a vloni připravil opět dieselelektrickou verzi typu Range Rover Sport. Nejnovějším strojem v této řadě LR se letos na autosalonu v Ženevě stane Range_e a oproti svým předchůdcům bude schopen také krátkodobé jízdy na čistě elektrický pohon.
Model Range_e byl zkonstruován v britské centrále Land Roveru a dnes již použitou techniku zkouší v běžném provozu několik prototypů. Jeho základem je verze Range Rover Sport se sériovým vznětovým šestiválcem 3,0 l pracujícím v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, který je doplněn elektromotorem o výkonu 34 koní (25 kW). Na čistě elektrickou energii vůz urazí zhruba 32 km a rozjede se až na 193 km/h, což jsou mezi stávajícími velkými „plug-in hybridy“ velmi zajímavé hodnoty. Jinými slovy, pokud cesto do práce ujedete méně než 30 km, vystačíte si jen s dobíjením z běžné elektrické sítě a naftu prakticky nespotřebujete.
Nový koncept Range_e se na autosalonu v Ženevě v expozici značky Land Rover představí po boku limitované „superluxusní“ série Range Rover Autobiography Ultimate Edition, jež má být nejkomfortnějším strojem z dílen Land Roveru v celé historii, a černo – bílé série LR4 Landmark.