Land Rover připravil velké překvapení. Představí elektrický Defender

Ať už jste na ženevském autosalonu čekali cokoliv, tohle asi nečekal nikdo. Land Rover si připravil překvapení v podobě modelu Electric Defender. Jak napovídá název, jde o elektrickou variantu legendárního off-roadu. Celkem bude vystaveno sedem elektrických exemplářů, které po skončení autosalonu přejdou do vlastnictví vybraných služeb (hasiči, záchranáři).

Testy | Off-roady | Land Rover

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?

Elektrický Defender má pod kapotou na místo naftového motoru uložený lithium-iontový akumulátor s celkovou kapacitou 27 kWh a s hmotností 410 kg. Pohon obstarává jeden elektromotor o výkonu 70 kW. Klasickou převodovku dali inženýři úplně pryč, zbytek hnacího řetězce ale zůstal. Oproti běžným verzím přibrala novinka na hmotnosti 100 kg, přičemž pohotovostní hmotnost přesahuje dvě tuny.

Testy | Land Rover

Test Land Rover Defender: obránce tradic

V terénu údajně vydrží baterie až osm hodin, dojezd činí více než 80 km a v autě nechybí ani modifikovaný systém Terrain Response. Prezentované elektromobily jsou výsledkem práce navazující na projekt Leopard 1, což byl prototyp taktéž vycházející z Defenderu. Mimochodem tento koncept vytáhl dvanáctitunovou soupravu do kopce s 13% stoupání a zvládl 800 mm hluboký brod. 

Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 93 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2002
Stav: 221 106 km
Cena: 63 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2003
Stav: 177 959 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků