Tvářit se egologicky dnes chce skoro každá automobilka a výjimkou není ani Land Rover. Jedním z vozů, který se chlubí tím, že je ohleduplný k životnímu prostředí, je i koncept LRX britské automobilky.
Pod kapotou LRX se ukrývá dvoulitrový turbodiesel schopný provozu na bionaftu. Produkce CO2 činí u tohoto motoru jen 120g/km jízdy, což je na SUV velmi dobrá hodnota. Jako obvykle se můžeme ptát, proč automobilka volila nafťák, který je mnohem škodlivější než benzin v mnoha jiných aspektech, ale dnešním zaklínadlem ekologie je zkrátka CO2 a vše ostatní jde stranou.
Koncept LRX má nad zadní nápravou uložený elektromotor, který je schopný pohánět vůz při nízkých rychlostech (do 32 km/h) a v případě potřeby zásahu všech čtyř kol dodává točivý moment na zadní kola. Elektromotor slouží také jako startér – pokud to není potřeba, diesel se automaticky vypne, po sešlápnutí akcelerátoru zase okamžitě naskočí.
Land Rover LRX je dlouhý 4,35 m, široký 1,90 m a na výšku měří 1,54 m, z čeho je patrné, že o žádného obra nejde. Vůz stojí na dvacetipalcových kolech (zřejmě jen v podobě konceptu), o sériové výrobě ale nebylo prozatím rozhodnuto.
Land Rover LRX Concept