Land Rover Freelander 2: facelift a pohon 2WD!

Na světě je první Land Rover v dějinách, jenž postrádá ambice v provozu mimo zpevněné silnice. Je jím Freelander 2 pro rok 2011.

To jsou věci. Automobilka Land Rover představila faceliftovanou verzi svého nejmenšího modelu Freelander s modernizovaným vzhledem, vylepšeným vznětovým motorem a možností volby pohonu pouze předních kol. Automobilka nás tak dokázala překvapit, i když jsme první snímky faceliftovaného Freelanderu viděli již v půli července. Jiný vzhled jsme čekali, jakýsi „polopohon” nikoli. Pojďme si ale jednotlivé změny probrat pěkně jednu po druhé.

Po stránce vzhledu se až tak mnoho nezměnilo. V rámci faceliftu dostal Freelander jiné přední mlhovky a pozměněnou masku chladiče, seznam modifikací uzavírají nová přední a zadní sdružená světla. V nabídce barev karoserie přibyly odstíny Kosrae Green, Baltic Blue a Fuji White, vybírat lze z nových litých ráfků s průměrem 18 a 19 palců.

Uvnitř je jiná grafika přístrojového štítu a v nabídce se nachází čtyři druhy čalounění včetně vrcholné celokožené verze Premium Pack. Ta disponuje i plným elektrickým ovládáním sedadel, specifickými koberečky a čalouněným odkládacím prostorem ve středové konzoli.

Větší změny jsou technického rázu. Tou nejzásadnější je doplnění verze s pohonem jediné osy. Takto nevybavený Freelander 2 ponese označení eD4 a na trh se dostane těsně před premiérou zcela nového modelu Evoque, jenž bude mít rovněž pohon předních kol. Verze eD4 disponuje výhradně šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením a soustavou řízeného zhášení motoru start/stop. Freelander eD4 se i díky tomu stane nejhospodárnějším Land Roverem v historii, když má vykazovat průměrnou spotřebu 6,0 l/100 km a emise CO2 ve výši 158 g/km.

O jeho se přitom postará nový vznětový čtyválec s TD4 objemem 2,2 l, variabilní geometrií lopatek turbodmychadla a výkonem 150 koní (110 kW), který představuje další klíčovou změnu. Krom zmiňovaného stopadesátikoňového provedení TD4 bude nabízen i ve verzi SD4 s výkonem 190 koní a automatickou rychlostní skříní. Tomuto provedení bude již vlastní výlučně pohon všech kol, na stovku zrychlí za 8,7 sekundy a zvládne rychlost až 190 km/h.

Nemůžeme si odpustit poznámku, že pro Land Rover je nabídnutí verze Freelanderu eD4 s pohonem předních kol velký krokem zpět, svým způsobem se poněkud zpronevěřuje vlastním tradicím. Je ale třeba dodat, že nezanedbatelných 23 % evropských prodejů SUV patří právě vozům s pohonem pouze jedné nápravy, a automobilka tak po vzoru mnohých konkurentů mění vlastní zásady za vyšší prodeje.

Vylepšený Freelander LR2 se začne prodávat příští měsíc, cena za provedení s pohonem předních kol ještě nebyla stanovena. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Land Rover Freelander 2 s faceliftem pro rok 2011
Land Rover Freelander 2.179
Rok výroby: 2009
Stav: 165 280 km
Cena: 230 000 Kč
Land Rover Freelander 2.179
Rok výroby: 2007
Stav: 171 612 km
Cena: 194 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 52 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků