Land Rover Discovery V8: Disco dostane osmiválec. „Ekohnutí” navzdory

Na úvod krátká odbočka. Zkuste si do textového editoru napsat slovo „ekohnutí“. Uvidíte, že bude automaticky opraveno na „šlohnutí“, což je myslím v rámci problematiky dosti příznačné. A nyní k věci.

V době tuhého boje za snižování spotřeby a emisí hledá milovník silných, velkých motorů dobré zprávy jen velmi obtížně. Ale teď tu pro něj jednu máme. Automobilka Land Rover rozhodla, že se pod kapotou modelu Discovery Ultimate nově objeví vidlicový osmiválec s objemem rovných pěti litrů. Výkon 375 koní (276 kW) a točivý moment 510 Nm tomuto vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,9 s. Na motor bude opět navazovat šestistupňová převodovka s automatickým řazením.

O výrobě této varianty již bylo rozhodnuto, takže se zdá, že se brzy dozvíme její pořizovací cenu i pro český trh. Například v Holandsku již byla stanovena na 110 000 eur.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Land Rover Discovery 2009 s posledním faceliftem
Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 93 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2002
Stav: 221 106 km
Cena: 63 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2003
Stav: 177 959 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 15 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků