Land Rover Discovery a Range Rover Sport 2012

(aktualizováno)Land Rover Discovery 4 a Range Rover Sport dostaly hospodárnější motory a osmistupňovou převodovku ZF.

Vesměs decentních vylepšení je ale na obou vozech více a v podstatě se shodují (není divu, jsou to v podstatě stejná auta). Třílitrový vznětový šestiválec SDV6, nabízený pro oba modely, posílil ze stávajících 245 na 256 koní (179, resp. 187 kW). Nově spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou 8HP70 z dílen německé společnosti ZF. Také díky ní klesly průměrné emise CO2 na shodných 230 g/km, což znamená také redukci průměrné tabulkové spotřeby v kombinovaném provozu 8,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Land Rover Discovery 4 2012 

Součástí převodové soustavy ZF 8HP70, kterou najdete také ve vozech BMW nebo Jaguar, jsou otočný ovladač jízdních režimů Drive Select a páčky pod volantem pro simulaci manuálního řazení, přičemž každá změna převodu údajně trvá méně než 200 ms. Discovery 4 i Range Rover Sport prošly poslední rozsáhlou modernizací teprve v roce 2010, nicméně i tentokrát přicházejí s drobnými vylepšeními karosérie i jejích útrob. Nové je spektrum volitelných barev karoserie a kombinací čalounění a obkladů interiéru. Do základní výbavy všech variant obou modelů se dostaly také Bluetooth a konektivita s podporou USB a iPod, připlatit si lze za špičkovou audiosoustavu Harman Kardon se sedmnácti reproduktory či hlasové ovládání palubních soustav.

Standardní Discovery 4 dostala devatenáctipalcové lité ráfky, zatímco verze HSE nabízí kola dvacetipalcové a k tomu nezávislé programovatelné vytápění interiéru a motoru. Range Rover Sport obdržel jednodílnou, elektricky ovládanou výklopnou záď (již ve standardu), detaily z leskle černě lakovaných materiálů uvnitř i zvenčí nebo sedmipalcovým monitor Dual View pro vestavěnou navigaci. Verze Range Rover Sport s osmiválcem 5,0 l zůstává beze změn, výjimkou jsou nové ráfky a maska chladiče s povrchem Light Atlas. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Range Rover Sport 2012
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 49 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků