Land Rover Discovery a Range Rover Sport 2012

(aktualizováno)Land Rover Discovery 4 a Range Rover Sport dostaly hospodárnější motory a osmistupňovou převodovku ZF.

Vesměs decentních vylepšení je ale na obou vozech více a v podstatě se shodují (není divu, jsou to v podstatě stejná auta). Třílitrový vznětový šestiválec SDV6, nabízený pro oba modely, posílil ze stávajících 245 na 256 koní (179, resp. 187 kW). Nově spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou 8HP70 z dílen německé společnosti ZF. Také díky ní klesly průměrné emise CO2 na shodných 230 g/km, což znamená také redukci průměrné tabulkové spotřeby v kombinovaném provozu 8,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Land Rover Discovery 4 2012 

Součástí převodové soustavy ZF 8HP70, kterou najdete také ve vozech BMW nebo Jaguar, jsou otočný ovladač jízdních režimů Drive Select a páčky pod volantem pro simulaci manuálního řazení, přičemž každá změna převodu údajně trvá méně než 200 ms. Discovery 4 i Range Rover Sport prošly poslední rozsáhlou modernizací teprve v roce 2010, nicméně i tentokrát přicházejí s drobnými vylepšeními karosérie i jejích útrob. Nové je spektrum volitelných barev karoserie a kombinací čalounění a obkladů interiéru. Do základní výbavy všech variant obou modelů se dostaly také Bluetooth a konektivita s podporou USB a iPod, připlatit si lze za špičkovou audiosoustavu Harman Kardon se sedmnácti reproduktory či hlasové ovládání palubních soustav.

Standardní Discovery 4 dostala devatenáctipalcové lité ráfky, zatímco verze HSE nabízí kola dvacetipalcové a k tomu nezávislé programovatelné vytápění interiéru a motoru. Range Rover Sport obdržel jednodílnou, elektricky ovládanou výklopnou záď (již ve standardu), detaily z leskle černě lakovaných materiálů uvnitř i zvenčí nebo sedmipalcovým monitor Dual View pro vestavěnou navigaci. Verze Range Rover Sport s osmiválcem 5,0 l zůstává beze změn, výjimkou jsou nové ráfky a maska chladiče s povrchem Light Atlas. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Range Rover Sport 2012
Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 93 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2002
Stav: 221 106 km
Cena: 63 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2003
Stav: 177 959 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků