Land Rover Discovery 4 Armored: dynamitu navzdory

Automobilka Land Rover představila pancéřovanou verzi svého modelu Discovery alias LR4. Ačkoli se to na první pohled nemusí zdát, Land Roveru se podařilo splnit náročná kritéria osobní ochrany ve specifikacích BR6 a FB6. Pláty ze speciální oceli a speciální skla odolají například výbuchu dvou ručních granátů DM51, 15 kilogramům trinitrotoluenu nebo útoku automatických zbraní, což potvrdily zkoušky společnosti Centigon. Vůz je dále vybaven pneumatikami typu runflat, které mu dovolují odjet i z místa střetu „po svých”.

Pod kapotou se ukrývá standardní vidlicový osmiválec s objemem 5,0 l a výkonem 375 HP v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou. Ačkoli robustní SUV úpravami ztěžklo (váží masivních 3 550 kg), přesto zajistí zrychlení z klidu na 100 km/h za slušných 10,6 sekundy a stále umí uvézt 500 kilogramů nákladu. Podvozek byl zesílen a nově odladěn, aby vozu nabídl optimální jízdní vlastnosti za všech podmínek. Závěsy kol mají stále vzduchové pérování, stabilizátory většího průměru a výkonné brzdové kotouče Alcon.

Land Rover LR4 Armored si lze objednat již nyní, ceny však zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Land Rover Discovery 4 Armored
Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 93 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2002
Stav: 221 106 km
Cena: 63 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2003
Stav: 177 959 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků