Land Rover Discovery 2014 dostal motor z F-Type, ale ne pro nás

Tradiční britský výrobce terénních vozů a SUV aktualizoval pro modelový rok 2014 podstatnou část své modelové řady včetně populárního sedmimístného SUV.
Seznam kapitol
  1. Discovery 2014: Facelift, výbava, ceny
  2. Off-road video a Fotogalerie

Namísto větších modernizací každé tři nebo čtyři roky Land Rover upřednostňuje politiku průběžného vylepšování, která je jinak obvyklá spíše u amerických automobilek. Nejde přitom jen o osvěžení vzhledu či drobné změny ve výbavě, ale někdy i o poměrně zásadní technické modifikace, které mají výrazný dopad na jízdní projev nebo užitnou hodnotu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vedle lehké retuše vzhledu přinesl facelift i nové vzory kol; na přídi se teď místo názvu automobilky skví název samotného modelu

Land Rover Discovery má za sebou další „omlazení“ vzhledu přední části, v této generaci už několikáté. Maska chladiče dostala opět nový tvar s výraznějším motivem lichoběžníku, jiná jsou i přední světla. Konstruktéři také poněkud zmenšili vnější zpětná zrcátka, aby se mohli pochlubit mírným snížením emisí CO2.

Na první pohled nejméně patrná změna je ve skutečnosti tou nejvýznamnější: nahrazení nápisu Land Rover na přední hraně kapoty názvem modelu.

Krok k samostatné řadě

Ačkoliv zástupci automobilky to nechtěli nijak komentovat, Land Rover tímto krokem potvrdil dřívější spekulace o plánech na vytvoření samostatné modelové řady Discovery. Podobně jako existuje řada Range Rover, tvořená modely Evoque, Range Rover Sport a „velký“ Range Rover, má vedle ní v budoucnu stát řada Discovery. Patřit by to ní měly praktičtěji zaměřené a poněkud levnější modely. Vedle dnešního nositele tohoto jména to bude zejména nástupce kompaktního SUV Freelander.

Ve výbavě Land Roveru Discovery pro modelový rok 2014 přibyly prvky známé z nového Range Roveru: luxusní audiosystém Meridian s až 17 reproduktory a Wade Sensing, systém měření hloubky vody při brodění.

Retro | SUV | Off-roady | Land Rover

65 let automobilky Land Rover: na počátku byl… písek

 

Vedle zdařilých vznětových šestiválců TVD6 a SDV6 se v nabídce pohonných jednotek objevil šestiválec z Jaguaru F-Type, kterým značka nahrazuje dřívější atmosférický osmiválec. Přeplňovaná jednotka s přímým vstřikováním dosahuje výkonu 176 kW koní v 6500 ot./min. a točivého momentu 452 Nm v rozsahu 3500-5000 ot./min.

Podobně jako diesely se i tento motor bude dodávat výhradně s osmistupňovým automatem ZF.

Přeplňování kompresorem dává novému motoru plynulý a důrazný zátah, stejně jako zajímavý zvuk. V České republice ani v okolních zemích ale Discovery SCV6 k dostání nebude.

„Motor má homologaci EU, nicméně Česká republika je v segmentu velkých SUV výrazně ‚dieselový’ trh, podobně jako třeba Německo, “ řekl nám Dieter Platzer, šéf komunikace Jaguar Land Rover pro Rakousko a ČR. Pokud by zákazník o Discovery SCV6 hodně stál, může se údajně domluvit s prodejcem na individuálním dovozu.

V sérii bez redukční převodovky

Zájemci o Discovery se nyní budou moci více rozmýšlet, jak chtějí svoje SUV s nemalými terénními schopnostmi používat. Sériově bude totiž „Disco“ od nynějška mít novou jednorychlostní rozdělovací převodovku, která je o 18 kg lehčí a obsahuje mezinápravový diferenciál Torsen s výchozím rozdělením točivého momentu mezi nápravy 42:58 procent.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekDisco umí měřit hloubku broděné vody; panel elektronického ovládání podvozku a redukční převodovky, která se dodává jen na přání

Toto řešení znamená lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost na silnici nebo štěrkových cestách, kde 99 procent SUV tráví 99 procent času – Discovery nevyjímaje. Neumožňuje však efektivní přenos výkonu v situaci, kdy kola mají slabou nebo dokonce nulovou trakci. Zákazníkům vyžadujícím nekompromisní terénní schopnosti nabídne Land Rover off-road sadu s redukční převodovkou, uzávěrkami středového i zadního diferenciálu a plnohodnotným rezervním kolem.

Ceny Land Roveru Discovery modelového roku 2014 začínají na 1 205 039 Kč (vč. DPH) za motorizaci 3.0 TDV6 ve stupni výbavy E. Nejdražší je Discovery 3.0 SDV6 HSE za 1 660 362 Kč.

Video a rozsáhlou fotogalerii najdete v další kapitole:

Následující kapitola
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 74 000 Kč
Audi A3 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 130 956 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A3 1.896
Rok výroby: 2008
Stav: 179 762 km
Cena: 158 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků