Land Rover Discovery 2014 dostal motor z F-Type, ale ne pro nás

Tradiční britský výrobce terénních vozů a SUV aktualizoval pro modelový rok 2014 podstatnou část své modelové řady včetně populárního sedmimístného SUV.
Seznam kapitol
  1. Discovery 2014: Facelift, výbava, ceny
  2. Off-road video a Fotogalerie

Namísto větších modernizací každé tři nebo čtyři roky Land Rover upřednostňuje politiku průběžného vylepšování, která je jinak obvyklá spíše u amerických automobilek. Nejde přitom jen o osvěžení vzhledu či drobné změny ve výbavě, ale někdy i o poměrně zásadní technické modifikace, které mají výrazný dopad na jízdní projev nebo užitnou hodnotu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vedle lehké retuše vzhledu přinesl facelift i nové vzory kol; na přídi se teď místo názvu automobilky skví název samotného modelu

Land Rover Discovery má za sebou další „omlazení“ vzhledu přední části, v této generaci už několikáté. Maska chladiče dostala opět nový tvar s výraznějším motivem lichoběžníku, jiná jsou i přední světla. Konstruktéři také poněkud zmenšili vnější zpětná zrcátka, aby se mohli pochlubit mírným snížením emisí CO2.

Na první pohled nejméně patrná změna je ve skutečnosti tou nejvýznamnější: nahrazení nápisu Land Rover na přední hraně kapoty názvem modelu.

Krok k samostatné řadě

Ačkoliv zástupci automobilky to nechtěli nijak komentovat, Land Rover tímto krokem potvrdil dřívější spekulace o plánech na vytvoření samostatné modelové řady Discovery. Podobně jako existuje řada Range Rover, tvořená modely Evoque, Range Rover Sport a „velký“ Range Rover, má vedle ní v budoucnu stát řada Discovery. Patřit by to ní měly praktičtěji zaměřené a poněkud levnější modely. Vedle dnešního nositele tohoto jména to bude zejména nástupce kompaktního SUV Freelander.

Ve výbavě Land Roveru Discovery pro modelový rok 2014 přibyly prvky známé z nového Range Roveru: luxusní audiosystém Meridian s až 17 reproduktory a Wade Sensing, systém měření hloubky vody při brodění.

Retro | SUV | Off-roady | Land Rover

65 let automobilky Land Rover: na počátku byl… písek

 

Vedle zdařilých vznětových šestiválců TVD6 a SDV6 se v nabídce pohonných jednotek objevil šestiválec z Jaguaru F-Type, kterým značka nahrazuje dřívější atmosférický osmiválec. Přeplňovaná jednotka s přímým vstřikováním dosahuje výkonu 176 kW koní v 6500 ot./min. a točivého momentu 452 Nm v rozsahu 3500-5000 ot./min.

Podobně jako diesely se i tento motor bude dodávat výhradně s osmistupňovým automatem ZF.

Přeplňování kompresorem dává novému motoru plynulý a důrazný zátah, stejně jako zajímavý zvuk. V České republice ani v okolních zemích ale Discovery SCV6 k dostání nebude.

„Motor má homologaci EU, nicméně Česká republika je v segmentu velkých SUV výrazně ‚dieselový’ trh, podobně jako třeba Německo, “ řekl nám Dieter Platzer, šéf komunikace Jaguar Land Rover pro Rakousko a ČR. Pokud by zákazník o Discovery SCV6 hodně stál, může se údajně domluvit s prodejcem na individuálním dovozu.

V sérii bez redukční převodovky

Zájemci o Discovery se nyní budou moci více rozmýšlet, jak chtějí svoje SUV s nemalými terénními schopnostmi používat. Sériově bude totiž „Disco“ od nynějška mít novou jednorychlostní rozdělovací převodovku, která je o 18 kg lehčí a obsahuje mezinápravový diferenciál Torsen s výchozím rozdělením točivého momentu mezi nápravy 42:58 procent.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekDisco umí měřit hloubku broděné vody; panel elektronického ovládání podvozku a redukční převodovky, která se dodává jen na přání

Toto řešení znamená lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost na silnici nebo štěrkových cestách, kde 99 procent SUV tráví 99 procent času – Discovery nevyjímaje. Neumožňuje však efektivní přenos výkonu v situaci, kdy kola mají slabou nebo dokonce nulovou trakci. Zákazníkům vyžadujícím nekompromisní terénní schopnosti nabídne Land Rover off-road sadu s redukční převodovkou, uzávěrkami středového i zadního diferenciálu a plnohodnotným rezervním kolem.

Ceny Land Roveru Discovery modelového roku 2014 začínají na 1 205 039 Kč (vč. DPH) za motorizaci 3.0 TDV6 ve stupni výbavy E. Nejdražší je Discovery 3.0 SDV6 HSE za 1 660 362 Kč.

Video a rozsáhlou fotogalerii najdete v další kapitole:

Následující kapitola
Land Rover Freelander 2.179
Rok výroby: 2009
Stav: 165 280 km
Cena: 230 000 Kč
Land Rover Freelander 2.179
Rok výroby: 2007
Stav: 171 612 km
Cena: 194 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2004
Stav: 181 520 km
Cena: 100 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků