Land Rover Defender zatím končí, máme další informace

Vypadá to, že stávající Defender pomalu končí svoji pozemskou pouť, na jeho následníka si budeme muset počkat.

Jen těžko bychom v současné paletě osobních automobilů, vyráběných po celém světě, hledali jiný vůz, který stále vychází z desítky let osvědčené techniky a dlouhými roky prověřeného konceptu. Ano, Defender od Land Roveru se stal kultovním vozem těch, kteří ocení jeho bytelnou konstrukci a spartánské pojetí, jež zcela vyhovuje čistě utilitárnímu určení přepravy osob a nákladu v těch nejtěžších terénních podmínkách.

Od představení prvního Land Roveru, který hned po druhé světové válce založil tradici nenáročných off-roadů někdejšího britského impéria Rover, přitom uplynulo šedesát let (o tomto významném výročí jsme vás informovali na tomto místě), při pohledu na hranatou karosérii stávajícího Defenderu je přitom jasné, že jde vlastně stále o tentýž letitý recept pouze drobně přizpůsobený dnešním tržním podmínkám. Na zcela nový Defender si však potkáme alespoň do roku 2013.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Land Rover Defender SVX 2008

Ve společnosti Land Rover v tichosti připravují nástupce Defenderu, který by měl do značné míry vycházet ze studie Project Icon. Díky tomu lze předpokládat, že se nový model bude vyznačovat agresivním, moderním designem, což by však nemělo mít vážnější dopady na jeho užitné vlastnosti. Project Icon přitom nemá následovat trend hliníkové karosérie na ocelovém rámu, podle kterého jsou dokončovány nové modely Discovery a Range Rover Sport, ale půjde opět vlastní, účelností značenou cestou.

Důležitou vlastností nového modelu má být možnost rozsáhlých modifikací podle přesných požadavků každé konkrétní tržní mise. Výroba bude probíhat stále především ve Velké Británii, ale hovoří se též o spuštění linek v Číně, Rusku, Indii a dalších destinacích, které nabídnou účelné snižování výrobních nákladů. Nový podvozek T5 nabídne nezávislé zavěšení všech kol a výběr z řady rozvorů, pevné a skládací střechy či pérování vzduchovými měchy, nebo vinutými pružinami. O pohon se postarají motory ze stávající řady vznětových čtyř a šestiválců.

Jestli bude tento vývoj znamenat pokračování tradic, nebo další (kolikátý už...) konec jedné ikony, to jen tak neuvdíme. Konce současného Defenderu se ale zřejmě dočkáme co nevidět.

Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2004
Stav: 181 520 km
Cena: 100 000 Kč
Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 100 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků