Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce legendárního Defenderu. Základní karosářské verze doplní v roce 2020 pickup, který chce krást zákazníky třídě X a konkurenčnímu Amaroku.
O nástupci jednoho z posledních pravověrných offroadů, který se přestal vyrábět v roce 2016, se mluví už léta. Land Rover představil koncept možného nástupce s názvem DC100 už v září 2011 na frankfurtském autosalonu, příznivci této značky a potenciální klientela se však produkčního auta dočkají až letos.
Sériový model bude představen v rámci oslav sedmdesátého výročí od založení značky Land Rover, přičemž kromě standardního auta mají být podle dostupných informací představeny také další karosářské verze, jak bylo i v případě původního Defenderu dobrým zvykem.
Co všechno bude v prodeji, můžeme prozatím jen hádat, nicméně kolegové z britského Autocaru vytáhli z dobře informovaných zdrojů blízkých automobilce zajímavost o tom, že se připravuje rovněž pick-up.
Pozoruhodné je, že nejspíše nepůjde o silniční variantu prostého tažného „koně“, nový Defender Pick-up má totiž údajně spadeno na nový Mercedes třídy X a slušně zavedený Volkswagen Amarok. Právě druhý ze zmiňovaných vozů může za to, že se kromě tradičních japonských modelů začínají v této třídě objevovat i stroje evropských automobilek, byť má německý vůz s hvězdou na kapotě blíže Japonsku než Stuttgartu.
Nový Land Rover Defender nicméně nezůstane pouze v Evropě. JLR ho chce prodávat i v jiných částech světa, třeba v Africe i Jižní Americe, bude se ovšem muset prosadit vedle Toyoty Hilux, která je považována za spolehlivějšího a odolnější stroj.
Předpokládá se, že chystaná novinka dostane naftové a benzínové čtyřválce o objemu 2,0 litru ze série Ingenium a kromě spartánských, čistě pracovních modelů, budou v nabídce i luxusní varianty s bohatou výbavou.
Produkce nového Land Roveru Defender bude probíhat na Slovensku, v nově postaveném závodě v Nitře, potenciálně se však vůz bude vyrábět i v Mexiku pro tamní okolité trhy.