Land Rover Defender jako elektromobil

Představitelé Land Roveru splnili slib a do Ženevy přivezli také jeden z prototypů Defenderu s elektrickým pohonem.

Podle tvrzení Land Roveru má být Defender Electric „pojízdnou laboratoří Land Roveru pro ověřování provozu elektrických vozidel v nejnáročnějších terénních podmínkách“. Poměrně podrobně jsme vám tento projekt představili již před několika dny a nyní vám nabízíme další podrobnosti a fotografie přímo z Ženevy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pod přední kapotou místo spalovacího motoru najdeme skoro půltunový akumulátor

Soustava přenosu točivého momentu na vozovku byla převzata ze standardního provedení Defenderu, nicméně převodovka chybí a namísto vznětového motoru najdeme pod přední kapotou 410 kg těžký, vzduchem chlazený akumulátor pracující na bázi lithia. Vyznačuje se napětím 300 V, jeho kapacita činí 27 kWh a vozu umožní až osmihodinový pohyb v terénu, případně dojezd až 100 km po silnici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Systém pohonu všech kol a interiér se dočkaly jen minimálních úprav

Pohon zajišťuje elektromotor s točivým momentem 330 Nm a výkonem 70 kW, resp. 30 kW při regenerativním brzdění.

Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2003
Stav: 177 959 km
Cena: 95 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2.179
Rok výroby: 2011
Stav: 63 771 km
Cena: 620 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků