Land Rover a Jaguar učí autonomní auta řídit stejně jako lidé

Podle Jaguaru a Land Roveru se potom člověk lépe přizpůsobí jízdě v autě, které bude řídit samo. Testovací flotila se nyní připravuje.

Chování na křižovatkách a kruhových objezdech, reakce na překážky a nebezpečí, uhýbání před vozidly s právem přednostní jízdy a předjíždění, to vše budou značky Jaguar a Land Rover učit svá autonomní auta. Cílem je dosáhnout toho, aby se auto samo chovalo jako člověk – a ne jako robot.

Bezpečnost | Video | Technika | Život řidiče | Elon Musk

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Podle Jaguaru a Land Roveru se člověk lépe přizpůsobí jízdě v autě, které bude řídit samo, když nebude frustrován jeho pomalými reakcemi, přehnanou opatrností a neschopnosti pohotově reagovat na vzniklou situaci.

Značky Jaguar a Land Rover věří, že jen tak získají řidiči v autonomní vozy důvěru a budou se na ně více spoléhat, což by mělo přispět k vyšší bezpečnosti a plynulosti provozu. Testovací flotila se nyní připravuje.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Cílem testování je sestavit program, který vyhodnotí, jak by se v dané situaci měl zachovat „robot“, v tomto případě autonomní systém řízení, aby bylo jeho chování co nejblíže skutečnému počínání lidského řidiče.

Značky Jaguar a Land Rover chtějí dosáhnout stavu, kdy budou řidiči dávat autonomnímu řízení přednost. Přesto pedály a volant z Jaguarů a Land Roverů nezmizí, řidič v nich bude bude mít vždy poslední slovo. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 93 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2002
Stav: 221 106 km
Cena: 63 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2003
Stav: 177 959 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků