Lancia Ypsilon: klasik v novém a s dvouválcem

Automobilka Lancia představila podrobnosti k nové generaci svého exkluzivního kompaktu Ypsilon. (+ 62x foto a 2x video)

Již koncem února jsme psali o nové generaci modelu Lancia Ypsilon jako o hlavní naději renesance značky. Stane se základem modelové palety a v duchu tradice hodlá do nižší třídy přinést nové standardy v otázce techniky, designu a výbavy. Nyní již o novince víme prakticky vše a pro sebe si to rozhodně nenecháme. Tak tedy: Lancia Ypsilon bude k mání pouze s pětidvéřovou karoserií, zadní pár dveří s vysoko vytaženou hranou zasklení dostane skrytou kliku a propracované zadní sdružené svítilny, zasahující tenkým výběžkem hluboko do zadních blatníků, budou sestaveny z LED.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér má nabídnout nezvykle širokou škálu modifikací a kombinací, všem ale budou společné přístrojový štít umístěný vprostřed palubní desky a lesklé ozdobné prvky v různých barvách. Lancia Ypsilon bude dodávána ve třech základních výbavových stupních, přičemž ten nejvyšší nabídne celokožené čalounění, prvotřídní audiosoustavu a komunikační a zábavní centrum Blue&Me-TomTom LIVE. Ceny zatím neznáme, ale spuštění prodejů je v Evropě naplánováno na letošní červen (jak jsme vás již informovali ve výše odkazovaném článku, ve Velké Británii bude Ypsilon prodáván pod značkou Chrysler).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K mání bude hned ze startu trojice pohonných jednotek. Základem se stane konvenční zážehový čtyřválec 1,2 EVO se skromným výkonem 69 koní (51 kW) a točivým momentem jen 102 Nm, což má modernímu vozu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 14,5 s a dosažení rychlosti 163 km/h, což je bohužel na automobil s puncem exkluzivity dosti slabé, kombinovaná spotřeba má ale činit přijatelných 4,5 l/100 km.

Tip 1: Video z jízdními záběry nové Lancie Ypsilon najdete na tomto místě
Tip 2: Záběry detailně zkoumající stojící vůz jsou pro vás připraveny zde

Zájemci o výkonnější verzi zážehového motoru mají jedinou variantu: přeplňovaný dvouválec TwinAir. Tento motor z dílen FPT (Fiat Powertrain Technologies) tak po Alfě Romeo zasáhne i Lancii, připomeňme, že vozy Fiat 500 TwinAir se již prodávají a motor samotný teprve před několika dny obdržel respektovaný titul Motor roku 2011 (Engine of the Year). Pro Ypsilon bude naladěn na 85 koní (63 kW) a 145 Nm, vůz s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,9 s a dosáhne rychlosti 176 km/h, to vše při průměrné spotřebě jen 4,2 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vrcholem nabídky se však bohužel i v případě Lancie Ypsilon stává vznětové provedení. To je opatřeno čtyřválcem s objemem 1,3 l a vstřikováním MultiJet II a pochlubit se může výkonem 95 koní (70 kW) a točivým momentem 200 Nm. I přes náskok 10 koní a 55 Nm oproti TwinAiru nabídne zrychlení z klidu na 100 km/h jen o 0,5 s kratší a dosažení rychlosti o 7 km/h vyšší. Rozhodujícím argumentem pro řadu motoristů se tak stane tabulková průměrná spotřeba, jež v tomto případě činí 3,8 l/100 km. 


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků