Lancia ve Frankfurtu pod vlajkou hvězdnatou

Nebereme-li v potaz starší modely Ypsilon, Delta nebo Musa, prezentace vozů Lancia na letošním autosalonu ve Frankfurtu se opírá o americké modely Chrysler se značkou změněnou na Lancii. Stávající modelovou řadu Lancie po akvizici Chrysleru Fiatem nakonec více než zdvojnásobily řady Thema (300), Flavia Cabrio (200) a Voyager (Town & Country).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lancia Voyager

Sedan Lancia Thema bude v evropských dealerstvích k mání již od října s šestiválcovými zážehovými i vznětovými motory. Ve stejnou dobu se můžeme těšit také na MPV Voyager se zážehovým šestiválcem 3,6 l a dieselem Multijet 2,8 l s automatickou, resp. manuální převodovkou. Kabriolet Lancia Flavia se zřejmě začne prodávat až na jaře a o jeho pohon se postará zážehová jednotka 2,4 l s výkonem 175 koní (129 kW) a šestistupňovou automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lancia Flavia Cabrio a Lancia Thema s pohonem zadních kol

Ačkoli Lancia letos v Ženevě vystavila také Flavii s čtyřdveřovou uzavřenou karoserií, nakonec byly plány na zahájení její produkce pro evropské trhy zastaveny. Za tímto rozhodnutím stojí příliš vysoké náklady na zástavbu vhodného vznětového motoru, který by byl v Evropě prakticky nezbytný. A kabriolet si jakožto solitér v nabídce značky bez ambicí na lámání prodejních rekordů se zážehovým motorem vystačí.

Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků