Lancia v Ženevě vystaví Flavii i novou Themu

Automobilka Fiat na autosalonu v Ženevě představí evropskému publiku škálu Chryslerů. Dle očekávání pod značkou Lancia.

A je to zde. Již od chvíle, co Fiat fakticky převzal kormidlo potápějícího se amerického korábu Chrysler LLC, se hovoří tom, že nastane velká, transatlantická výměna modelů. Produktům značek koncernu Fiat se konečně a poměrně bezbolestně otevře pod jménem Chrysler nástup na americké trhy, nás však před blížícím se autosalonem v Ženevě zajímá spíše opačný směr této rošády. Právě ve švýcarské metropoli totiž koncern Fiat představí svoji novou modelovou škálu pro evropské trhy sestávající z velké části z modelů amerického Chrysleru. S výjimkou Velké Británie se tak nové vozy Chrysler budou prodávat především v obchodní síti Lancia.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Lancia Ypsilon

Vlastními novinkami v této nové paletě se stanou omlazené kompaktní modely Lancia Ypsilon a Delta, s nimiž se naopak výhledově počítá pro prodej v USA. Nižší střední třídu v prémiovém segmentu zastoupí Lancia Flavia, která si vypůjčila jméno z legendární řady ze šedesátých let a my jsme se jí dotkly v našem vyprávění Lancia na špici pokroku. Model Lancia Flavia 1,8 Iniezione jsme pro vás navíc krátce otestovali. Nová Flavia bude dodávána jako sedan i kabriolet, půjde o lehce upravenou řadu Chrysler 200 a v evropských showroomech se objeví až na počátku příštího roku.   

Klepněte pro větší obrázek
Omlazená Lancia Delta

Zřejmě nejvíce ohlasu sklidí velký, více než pět metrů dlouhý sedan Lancia Thema, který je vlastně jen decentně modifikovaným Chryslerem 300 s pohonem zadních kol a evropské publikum má ohromit rozsáhlou standardní výbavou včetně adaptivního tempomat nebo automatických dálkových světel. Z USA si přiváží nový šestiválec Chrysler Pentastar s objemem 3,6 l, výkonem 292 koní (215 kW) při 6 400 ot./min. a točivým momentem 353 Nm při 4 800 ot./min., který bude standardně kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek
Lancia Thema se vrací, tentokrát jde ale o derivát Chrysleru 300

Thema se v prodejích zřejmě stane spíše „kusovkou“, její pozici na trhu by však měla zlepšit alternativní instalace třílitrových vznětových šestiválců z dílen VM Motori s výkonem 224 koní (165 kW) a točivým momentem až 550 Nm kombinovaný s pětistupňovým „automatem“. Podobný motor s objemem sníženým na 2,8 l a výkonem 190 koní (140 kW) najdeme také v luxusním MPV Lancia Grand Voyager, který evropské nabídce koncernu Fiat doplní Fiat Freemont, jenž zase odpovídá americkému modelu Dodge Journey. Grand Voyager bude k mání rovněž se zážehovým šestiválcem Pentastar, ale s výkonem omezeným na 283 koní (208 kW). Modely Thema i Grand Voyager by se na našich silnicích měly objevit již během letošního podzimu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lancia Flavia jako sedan a kabriolet a MPV Lancia Grand Voyager
 


 

 
 

Fiat 500 1.368
Rok výroby: 2008
Stav: 87 700 km
Cena: 114 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 38 810 km
Cena: 142 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.368
Rok výroby: 2010
Stav: 53 013 km
Cena: 125 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků