Lancia Thema: velký sedan dorazil do Evropy

Na vybraných evropských trzích byl včera odstartován prodeje nového sedanu Lancia Thema, derivátu amerického Chrysleru 300.
Seznam kapitol
  1. Lancia Thema
  2. Fotogalerie

Lancia se u nového luxusního modelu, který nahradil neúspěšnou řadu Thesis „zaříznutou“ před dvěmi lety, vrátila k úspěšnému jménu Thema z přelomu osmdesátých a devadesátých let. Jak bylo již mnohokrát řečeno, jde vlastně jen o nepatrně upravenou verzi amerického sedanu Chrysler 300. Druhým z produktů spolupráce mezi značkami Lancia a Chrysler bude MPV Lancia Voyager.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lancia Thema II: italský luxus z USA

Thema se stala pro koncern Fiat Group velmi levným a rychlým způsobem jak se dostat k nové vlajkové lodi, neboť velkou Lancii od americké předlohy odlišují prakticky pouze jiné firemní znaky a alternativa v podobě vznětových motorů. Fiat v Evropě počítá s ročním odbytem 10 000 až 15 000 vozů Lancia Thema (v Anglii jí zůstane jméno Chrysler 300).

Retro | Lancia

Víkendová jízda: Lancia Thema 8.32

Pětimetrový sedan s pohonem zadních kol bude v Evropě k dostání s trojicí motorů, jedním zážehovým a dvěmi vznětovými. Vlajkovou lodí nabídky se stává Thema se zážehovým vidlicovým šestiválcem Pentastar s objemem 3,6 l, výkonem 286 koní (210 kW) při 6 350 ot./min. a točivým momentem 340 Nm při 4 650 ot./min. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou s ním Thema zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,7 s, dosáhne rychlosti 240 km/h a průměrné spotřeby 9,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Z historie

První generace modelu Lancia Thema slavila premiéru na turínském autosalonu v roce 1984. Sdílela technický základ s vozy Alfa Romeo 164, Fiat Croma a Saab 900 a vyráběla se s řadou motorů až do roku 1994. Jejím nástupcem se stal nepříliš úspěšný typ Lancia Thesis.

V evropských poměrech však Lancia sází především na vznětový přeplňovaný šestiválec s objemem 3,0 l, který byl vyvinut ve spolupráci oddělení FPT (Fiat Powertrain) a specializované společnosti VM Motori a dodáván bude ve dvou výkonových verzích, jež budou standardně opatřeny pětistupňovou automatickou převodovkou.

Základní naladění dosahuje výkonu 190 koní (140 kW) při 4 000 ot./min. a točivého momentu 440 Nm v rozmezí od 1 600 do 2 800 ot./min. a Themě umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,7 s.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Silnější provedení pak dává 239 koní (176 kW) a 550 Nm od 1 800 do 2 800 ot./min. a Thema se sním na 100 km/h rozjede za 7,8 s a dosáhne rychlosti 230 km/h. Obě vznětové varianty plní emisní normu Euro V a vykáží v kombinovaném provoze průměrnou spotřebu shodných 7,1 l/100 km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lancia Thema
  2. Fotogalerie
Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků