Lancer Sportback: chybějící článek přichází

Pařížský autosalon začne až za několik měsíců, ale Mitsubishi se na něj připravuje již nyní. Představí na něm totiž novou verzi Lanceru.

Mitsubishi v Paříži odhalí dvě evropské a tři světové premiéry, čímž dá návštěvníkům své expozice možnost, aby posoudili střednědobou strategii osobních vozů značky Mitsubishi v Evropě. Tedy snahu připomínat sportovní dědictví společně s tzv. „zeleným” designem, a to pod názvem „jeden segment/jedno (zelené) řešení”.

Mezi první dva klíčové modely představené v Paříži bude patřit Lancer s karosérií Sportback a Lancer Ralliart. V prvém případě půjde o premiéru světovou, v druhém o evropskou. Tito dva noví členové rodiny Lancer jsou pojítkem mezi běžným sedanem a Lancerem Evolution.

Lancer Sportback

Půjde o nejevropštější Lancer všech dob. Sportback má činit až 70 % objemu prodejů Lanceru v Evropě a podobně 70 % jeho produkce zamíří na starý kontinent. Půjde svérázný, sportovně laděný hatchback, koncipovaný přesně v souladu s pozicí značky Mitsubishi.

Vůz o délce 458,5 cm (vs. 457 cm provedení Lancer Sportsedan) kombinuje styl s dostatečnou flexibilitou (upravitelná výška dna podlahy zavazadlového prostoru, automatické sklápění zadních sedadel ad.) spíše než aby zdůrazňoval snahu o co největší vnitřní objem zavazadelníku. Ten bude disponovat 288 - 344 dle polohy podlahy zavazadlového prostoru v základní konfiguraci a až 1 394 l při sklopení zadních sedadel).

Lancer Sportback bude uveden do Evropy na podzim 2008 a bude sdílet pohonné jednotky spolu se čtyřdvéřovým Lancerem Sportsedan. Tato nabídka obsahuje portfolio tří motorů (1,5/109 k, 1,8/143 k, 2,0 Diesel/140 k) a čtyři převodovky (5 MT, 6 MT, 4 AT, 6stupňová automatizovaná CVT). Lancer Nabídka motorů by měla být záhy po uvedení na trh doplněna o diesel splňující normu Euro V.

Lancer Ralliart

Jedná se o jakýsi most mezi modely Lancer a Lancer Evolution, který doplňuje kompletní „rodinu” modelů Lancer, a to poprvé od konce 80. let. Jde o model, který přináší sportovní geny značky Mitsubishi a její dědictví mnohem širšímu publiku; je ukázkou toho, jak spojit vlastnosti a hodnoty modelu Lancer Evolution s Lancerem Sportsedan a Sportback

Karoserie Lanceru Ralliart je vyrobena z vysokopevnostních materiálů při použití některých dílů z Lancer Evolution, včetně hliníkové kapoty motoru s otvory pro lepší odvádění tepla z motorového prostoru, která snižuje hmotnost o 7,9 kg. Pohonnou jednotkou je upravená verze nového motoru 4B11 2,0 l Turbo MIVEC: 240 k/6 000 ot/min a 353 Nm/3 000 ot/min (vs. 295 k/6 500 ot/min a 366 Nm/3 500 ot/min pro Evolution). Převodovka je podobná jako dvojspojková převodovka TC-SST u Lanceru Evolution, avšak bez sportovního módu. Také Relliart nabízí trvalý pohon 4x4 AWC, ale méně sofistikovaný než je systém u Lanceru Evolution (bez Active Yaw Control či Sport ABS). Brzdový systém s předními odvětranými dvoupístkovými brzdami a větším hlavním brzdovým válcem s rychlejší odezvou pochází ale opět z Lanceru Evolution. Lancer Ralliart bude na evropské trhy uveden během příštího roku s čtyř a pětidvéřovou karosérií. Při pohledu na hatchback nás nemůže nenapadnout srovnání se Subaru Impreza a musíme konstatovat, že odvěký duel lancer vs. Impreza pokračuje i při změněných podmínkách...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Mitsubishi ASX 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 213 882 km
Cena: 195 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 140 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 179 604 km
Cena: 150 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků