Lancer Sportback: chybějící článek přichází

Pařížský autosalon začne až za několik měsíců, ale Mitsubishi se na něj připravuje již nyní. Představí na něm totiž novou verzi Lanceru.

Mitsubishi v Paříži odhalí dvě evropské a tři světové premiéry, čímž dá návštěvníkům své expozice možnost, aby posoudili střednědobou strategii osobních vozů značky Mitsubishi v Evropě. Tedy snahu připomínat sportovní dědictví společně s tzv. „zeleným” designem, a to pod názvem „jeden segment/jedno (zelené) řešení”.

Mezi první dva klíčové modely představené v Paříži bude patřit Lancer s karosérií Sportback a Lancer Ralliart. V prvém případě půjde o premiéru světovou, v druhém o evropskou. Tito dva noví členové rodiny Lancer jsou pojítkem mezi běžným sedanem a Lancerem Evolution.

Lancer Sportback

Půjde o nejevropštější Lancer všech dob. Sportback má činit až 70 % objemu prodejů Lanceru v Evropě a podobně 70 % jeho produkce zamíří na starý kontinent. Půjde svérázný, sportovně laděný hatchback, koncipovaný přesně v souladu s pozicí značky Mitsubishi.

Vůz o délce 458,5 cm (vs. 457 cm provedení Lancer Sportsedan) kombinuje styl s dostatečnou flexibilitou (upravitelná výška dna podlahy zavazadlového prostoru, automatické sklápění zadních sedadel ad.) spíše než aby zdůrazňoval snahu o co největší vnitřní objem zavazadelníku. Ten bude disponovat 288 - 344 dle polohy podlahy zavazadlového prostoru v základní konfiguraci a až 1 394 l při sklopení zadních sedadel).

Lancer Sportback bude uveden do Evropy na podzim 2008 a bude sdílet pohonné jednotky spolu se čtyřdvéřovým Lancerem Sportsedan. Tato nabídka obsahuje portfolio tří motorů (1,5/109 k, 1,8/143 k, 2,0 Diesel/140 k) a čtyři převodovky (5 MT, 6 MT, 4 AT, 6stupňová automatizovaná CVT). Lancer Nabídka motorů by měla být záhy po uvedení na trh doplněna o diesel splňující normu Euro V.

Lancer Ralliart

Jedná se o jakýsi most mezi modely Lancer a Lancer Evolution, který doplňuje kompletní „rodinu” modelů Lancer, a to poprvé od konce 80. let. Jde o model, který přináší sportovní geny značky Mitsubishi a její dědictví mnohem širšímu publiku; je ukázkou toho, jak spojit vlastnosti a hodnoty modelu Lancer Evolution s Lancerem Sportsedan a Sportback

Karoserie Lanceru Ralliart je vyrobena z vysokopevnostních materiálů při použití některých dílů z Lancer Evolution, včetně hliníkové kapoty motoru s otvory pro lepší odvádění tepla z motorového prostoru, která snižuje hmotnost o 7,9 kg. Pohonnou jednotkou je upravená verze nového motoru 4B11 2,0 l Turbo MIVEC: 240 k/6 000 ot/min a 353 Nm/3 000 ot/min (vs. 295 k/6 500 ot/min a 366 Nm/3 500 ot/min pro Evolution). Převodovka je podobná jako dvojspojková převodovka TC-SST u Lanceru Evolution, avšak bez sportovního módu. Také Relliart nabízí trvalý pohon 4x4 AWC, ale méně sofistikovaný než je systém u Lanceru Evolution (bez Active Yaw Control či Sport ABS). Brzdový systém s předními odvětranými dvoupístkovými brzdami a větším hlavním brzdovým válcem s rychlejší odezvou pochází ale opět z Lanceru Evolution. Lancer Ralliart bude na evropské trhy uveden během příštího roku s čtyř a pětidvéřovou karosérií. Při pohledu na hatchback nás nemůže nenapadnout srovnání se Subaru Impreza a musíme konstatovat, že odvěký duel lancer vs. Impreza pokračuje i při změněných podmínkách...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Mitsubishi Outlander 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 075 km
Cena: 124 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.499
Rok výroby: 2006
Stav: 36 377 km
Cena: 74 000 Kč
Mitsubishi ASX 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 213 882 km
Cena: 204 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 39 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků