Lamborghini Veneno Roadster: Unikát třikrát dražší než LaFerrari

Automobilka ze Sant’Agata Bolognese pokračuje v oslavách 50. výročí představením otevřené verze modelu Veneno. Pod futuristickou karoserií se schovává lehce modifikovaná technika Aventadoru.

Vzpomínáte, jak to bylo, když přišel Veyron? Milion eur tenkrát znělo jako naprosto obscénní částka. Dnes je ale všechno jinak. Milion eur stojí kdejaké slušnější Ferrari a Horacio Pagani vyzkoušel, že za limitované edice „teď už ale opravdu poslední“ Zondy může s úspěchem účtovat ještě vyšší částky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Veneno Roadster je v podstatě překarosovaný Avendator

Nejnověji se pokouší ulevit miliardářům od tíže jejich kont Lamborghini s modelem Veneno Roadster. K jeho údajům se dostaneme za chvíli, ale ten nejdůležitější si řekneme rovnou. Tři. Celé. Tři. Miliony. Eur. Samosebou bez DPH.

V českých korunách tak Lamborghini Veneno Roadster stojí 85,2 milionu, respektive 103 milionů včetně DPH. Namítnete-li, že za tyhle peníze byste mohli dostat LaFerrari, McLaren P1 a většinu modelové řady Porsche navrch, musíme vám odpovědět, že takhle to nefunguje. Cílová skupina Venena má všechna tahle auta dávno objednaná. A velikost jejich sbírek se bude počítat v desítkách až stovkách aut.

Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Byznys

Příplatky u Pagani Huayra: Karbonová karoserie v ceně Mercedesu S 500

Za své peníze dostanete slušnou porci exkluzivity. Lamborghini hodlá vyrobit pouze devět kusů modelu Veneno Roadster, takže pravděpodobnost, že na parkovišti svého oblíbeného nákupního centra v Dubaji potkáte ve stejnou chvíli stejné auto, je snesitelně nízká. Ne jako s Veyronem, kterých je na každém rohu dvanáct do tuctu.

Karoserie je vyrobená z kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny a svojí estetikou vzdává hold okruhovým prototypům, přestože Lamborghini na vrcholné úrovni nezávodí a nikdy nezávodilo.

Lamborghini se chlubí propracovanou aerodynamikou. Zdůrazňuje velkou péči věnovanou proudění vzduchu pod autem a upozorňuje, že litá kola svým tvarem fungují jako turbína, která přivádí chladící vzduch ke karbonovým brzdám. Tvrdí také, že Veneno Roadster generuje „extrémní přítlačnou sílu“, aniž by se ovšem pochlubilo konkrétními hodnotami.

Technicky je Veneno bez střechy v podstatě konfekce, používá techniku sériového modelu Aventador. Výkon dvanáctiválce 6,5 l byl ale zvýšen na 750 koní. Na všechna čtyři kola (u auta s tak „okruhovou“ image!) ho přenáší převodovka ISR s pěti přepínatelnými režimy.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Fascinace | Byznys | Ferrari

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

Auto se suchou hmotností 1490 kg zvládne zrychlení na 100 km/h za 2,9 s, udávaná nejvyšší rychlost je 355 km/h. Doufejme, že konstruktéři mysleli i na turbulence v kokpitu při těchto rychlostech. Veneno Roadster totiž nemá střechu – ani skládací, odnímatelnou, provizorní nebo jakoukoliv jinou.  

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 9 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků