Lamborghini uvažuje o novém, „běžnějším“ modelu

Italský výrobce supersportů Automobili Lamborghini S.p.A. zvažuje rozšířit modelovou řadu o vůz, který by mohl být brán jako auto „pro denní ježdění“. Agentuře Reuters to řekl Stephan Winkelmann, šéf Lamborghini.

„Chceme mít v naší nabídce třetí model. A musí to být sportovní auto na běžné ježdění. Chceme mít auto, které by bylo možné používat denně."

Dosud prý ale nepadlo rozhodnutí, jak by auto mělo vypadat. Řekl, že ve chvíli, kdy rozhodnutí padne, tak jeho vývoj potrvá zhruba čtyři roky.  

Lamborghini se nechystá na vývoji nového vozu spolupracovat s nějakými partnery, řekl Winkelmann a dodal: „Obrátíme se dovnitř do koncernu, využijeme synergie, které nám nabízí skupina Volkswagen.“

Oživení na trhu

Winkelmann řekl, že rozhodnutí vyrábět nový vůz ovlivnila hodně současná příznivější situace. Trh s luxusními vozy se podle něj vzpamatovává hodně rychle a vrací se na rekordní úroveň z roku 2007. Dosáhne ji někdy v letech 2013-2014.

V roce 2007 bylo prodáno ve světě kolem 35 000 těch nejdražších a nejluxusnějších vozů, loni to bylo 26 000, řekl. Silný zájem o ně se nyní zdvihá v regionech jako je Čína a Rusko, tam se prodává nejvíce.

Aventador a Gallardo

Značka Lamborghini, která soupeří hlavně s Ferrari, zažila rekordní prodeje v roce 2008 – tehdy si její vozy zakoupilo 2430 fanoušků sportovních vozů. Následující rok ale byla těžce zasažena globální ekonomickou krizí.

Winkelmann řekl, že by letos mohlo být prodána ve světě kolem 1500 vozů Lamborghini, v samotné Číně pak 300 vozů. V roce 2010 to bylo 1302.

Do prodejů výrazně promluví druhá polovina roku, kdy se na trhu objeví nový model Aventador v ceně 313 000 eur. Je o něj obrovský zájem, produkce tohoto vozu je vyprodána na rok a půl dopředu.

Kromě toho Lamborghini nabízí ještě model Gallardo, jehož cena začíná na 180 000 eur. Loni v květnu byla zastavena výroba modelu Murcielago.

Klepněte pro větší obrázek
Čínská premiéra Aventadoru na autosalonu v Šanghaji vzbudila obrovský zájem.
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků