Lamborghini si vystačí bez přeplňování. Alespoň zatím.

Nejvyšší muž značky Lamborghini Stephan Winkelmann oznámil, že s turby se zatím nepočítá.

Konstrukci automobilových motorů v posledních letech vládnou přímé vstřikování paliva a přeplňování dmychadly i kompresory. Třeba v Mnichově to nově dotáhli ve verzích BMW M550d a X5/X6 M50d až na tři turba, ale značka Lamborghini zatím stále odolává. A to i přesto, že sama patří do koncernu VW Group, který se v zavádění přeplňování pro benzínové motory stal protagonistou.

Lamborghini

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale: nejrychlejší Gallardo

V rozhovoru pro magazín Autocar však nyní šéf značky Lamborghini Stephan Winkelmann prohlásil, že s turbodmychadly pro své supersporty nepočítá, alespoň do konce této dekády. „Budoucnost se ale může vydat vlastní cestou s tuhnoucími emisními limity,“ poznamenal Winkelmann, a zároveň slíbil, že ani nová generace modelu Lamborghini Gallardo, jež by se měla objevit zhruba za dva roky, přeplňovaný motor mít nebude.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků