Lamborghini Sesto Elemento: pařížský koncept Lamborghini odhalen, celý

Muselo se to stát. Čím větší tanečky dělá jakákoli automobilka kolem odhalení té které novinky, tím větší je motivace auditoria k získání podrobnějších informací neoficiální cestou. A Lamborghini si s námi opravdu zatančilo dosyta, když nás celé září zásobilo vesměs bezcennými snímky neidentifikovatelných partií něčeho, co ani nebylo ochotno konkretizovat. A asi jsme nebyli sami, když jsme se jako loutky ve hře italských režisérů necítili zrovna dobře.

Ale kdo se směje naposledy, ten se směje nejlépe. A tentokrát se můžeme smát my - zatímco „režiséři” od Lamborghini nám poslali pátý snímek, který nám opět neukázal téměř nic, „loutky” z blogautomobile.fr kdesi sehnaly oficiální snímek celého vozu. Je tedy ve velmi malém rozlišení, ale oproti předchozím nesmyslům ve vysokém rozlišení je to hotový poklad.

Už při pohledu na některé prvky vozu je jasné, že nejde o podvrh, přesně tímto se „Lambo” ve čtvrtek vytasí za zvuku zvonů Notre Damme v pozadí. Koncept možná interně nese dříve přetřásané označení 83X, ale jeho veřejné jméno zní Sesto Elemento. Středoevropan si tento při vyslovení tohoto názvu bude připada jak klient bohnické léčebny na logopedickém cvičení, ale vězte, že jde hezky česky o Šestý Element.

Ne snad že by Italové chystali vlastní pokračování slavného filmu Luca Bessona, motivy vám rozklíčuje pohled na tabulku chemických prvků, kde má protonové číslo šest uhlík neboli karbon. Že by snad nový prostředek pro boj s CO2? To naštěstí ne, vůz (resp. jeho šasi) je podle původních proklamací automobilky vyroben celý z uhlíkových vláken, což mu zajišťuje velmi nízkou hmotnost.

Ta má podle dostupných informací činit 999 kg (jaká náhoda...) a s blíže neupřesněným způsobem pohonu (druhý oficiální snímek ale naznačoval přitomnost vidlicového desetiválce) má vozu dovolit  akceleraci na stovku za úchvatných 2,5 sekundy, maximální rychlost pak má činit 350 km/h.

Uvidíme, jak se automobilka postaví k avizovanému odhalení šesté upoutávky, která po tomto úniku tak trochu ztrácí smysl. Ale to už nám může být celkem jedno. Plné odhalení by mělo přijít během zítřka.

Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Sesto Elemento neoficiálně celé...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
...a pět jeho dosavadních oficiálně uvolněných kousků
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků