Lamborghini Sesto Elemento: novátorský projekt jde do výroby

Automobilka Lamborghini právě potěšila všechny příznivce svérázné studie Sesto Elemento z letošního autosalonu v Paříži, neboť připustila, že ji odešle do sériové výroby. Ovšem neradujte se příliš, vůz bude homologován pouze pro použití na závodních tratích.

Podle Stephana Winkelmanna, nejvyššího muže Lamborghini, bude vyrobeno několik exemplářů tohoto typu, který po konstrukční stránce vychází z modelu Gallardo Superleggera. Skelet je zhotoven z nového materiálu, „tvrzených uhlíkových vláken“, jenž umožnil dosažení pohotovostní hmotnosti těsně pod jednou tunou. „Nyní prototyp Sesto Elemento testujeme a pokud vše půjde podle plánu, brzy jej začneme vyrábět,“ potvrdil Winkelmann ve svém nedávném rozhovoru pro magazín Autocar. „Ze silničního provozu jej však diskvalifikují potíže s řadou prvků včetně airbagů. Svezete se s ním jen na závodních tratích. Nemáme ale zájem stavět auta pro muzea.“

Cena těchto vozů překročí i Reventon, jenž stál více než milion eur. Ani Sesto Alemento však nevznikne ve více než dvou desítkách exemplářů. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Sesto Elemento nezůstane jen snem. I když pro většinu z nás...
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 1.8
Rok výroby: 2004
Stav: 111 030 km
Cena: 60 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků