Lamborghini se nevzdá dvanáctiválce. Zůstane i v chystaném voze

"Co přijde příště?" Tak zní otázka, kterou pokládá veřejnosti automobilka s rozzuřeným býkem ve znaku.

Lamborghini má s motory V12 dlouhou tradici, kterou započala již šedesátých letech modelem 350 GT. Miura, Countach, Diablo i Murciélago disponovaly agregáty o objemech od 3,5 litru, až do 6,5 litru. Vždy se však jednalo o motor V12 se stejným základem a válci rozevřenými do úhlu 60°.

Až Volkswagen nahradil neustále převrtávaný tradiční motor modernější jednotkou, u níž se však dvanácti válců nevzdal, odolal i přeplňování a válce nechal rozevřené v úhlu 60 stupňů.

Tuto tradici, která do jisté míry souvisí s filozofií konkurenčního Ferrari, jehož zakladatel Enzo považoval architekturu V12 za tu nejlepší možnou, nyní Lamborghini oslavuje v přiloženém videu.

Na konci krátkého videa se Lamborghini ptá, co přijde příště. Nejspíš tím ale automobilka upozorňuje na pouhý facelift Aventadoru, který za své jméno dostane písmeno S. Ten přinese ještě agresivnější design a více výkonu. Do standardního modelu se dostanou tlumiče z verze Super Veloce a v kabině se objeví nový infotainment z modelu Centenario.

Tuning | Zajímavosti | Video | Lamborghini

Neskutečný zvuk a plameny jako z táboráku. Tak upravili Lamborghini

Pozitivní zprávu ovšem toto video jistě nese. Automobilky si uvědomují marketingový potenciál velkých atmosférických motorů, což je v dnešní době, kdy se všude hovoří jen o elektromobilech, pro mnohé automobilové nadšence přímo osvěžující.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků