Lamborghini se loučí s manuálními převodovkami, k dispozici bude už jen automat

Pravověrným motoristickým nadšencům, kteří patří k těm movitějším a budou si moci dovolit některý z nabízených supersportů, nastanou zřejmě již brzy ještě horší časy. A to zejména v případu, že si budou chtít pořídit supersport, v němž za nich nebude řadit rychlosti pouze elektronika. K značkám, které ke svým modelům nabízejí pouze automatické převodovky, se totiž již brzy přidá i Lamborghini. Ostatně nedávno jsme byli velmi překvapeni, když se k implementaci manuální převodovky rozhodlo Ferrari v případě dosud ryze „automatické” Califorine.

U Lamborghini se ale něco takového nechystá. Už dnes vám v případě mnoha výjimečných modelů dá na výběr jen ne zrovna přesvědčivý automat E-Gear a podle vyhlídek do brzké budoucnosti pošle Lambo manuální převodovky úplně k ledu. N
a druhé straně jsme se kromě této informace dozvěděli i celkem potěšitelné zprávy. Automobilka se totiž nechystá zavádět do svých modelů přeplňované agregáty s nižším počtem válců a různě více či méně smyslné úpravy pro snižování spotřeby. Jistě, nejnovějším trendům nelze nepodlehnout, v případě Lamborghini to bude ovšem v relativně omezené formě, automobilka se totiž chystá zavést pouze systém stop and start, schopnost agregátu přijímat i palivo E85, či implementovat technologii deaktivace válců v případě, že nebudou přímo potřebné.

Časy se sice nenávratně mění, ale Lamborghini chce podle představitelů vyrábět lehčí a exotičtější vozy než kdykoliv předtím. Možná se tedy ještě máme na co těšit, s povinným automatem už ale budou Lamborghini pro určitou skupinu zákazníků navždy zapomenutou značkou...

Klepněte pro větší obrázek
E-Gear, tragédie o šesti kvaltech. Již brzy i ve vašem Lamborghini...
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků