Lamborghini se loučí s manuálními převodovkami, k dispozici bude už jen automat

Pravověrným motoristickým nadšencům, kteří patří k těm movitějším a budou si moci dovolit některý z nabízených supersportů, nastanou zřejmě již brzy ještě horší časy. A to zejména v případu, že si budou chtít pořídit supersport, v němž za nich nebude řadit rychlosti pouze elektronika. K značkám, které ke svým modelům nabízejí pouze automatické převodovky, se totiž již brzy přidá i Lamborghini. Ostatně nedávno jsme byli velmi překvapeni, když se k implementaci manuální převodovky rozhodlo Ferrari v případě dosud ryze „automatické” Califorine.

U Lamborghini se ale něco takového nechystá. Už dnes vám v případě mnoha výjimečných modelů dá na výběr jen ne zrovna přesvědčivý automat E-Gear a podle vyhlídek do brzké budoucnosti pošle Lambo manuální převodovky úplně k ledu. N
a druhé straně jsme se kromě této informace dozvěděli i celkem potěšitelné zprávy. Automobilka se totiž nechystá zavádět do svých modelů přeplňované agregáty s nižším počtem válců a různě více či méně smyslné úpravy pro snižování spotřeby. Jistě, nejnovějším trendům nelze nepodlehnout, v případě Lamborghini to bude ovšem v relativně omezené formě, automobilka se totiž chystá zavést pouze systém stop and start, schopnost agregátu přijímat i palivo E85, či implementovat technologii deaktivace válců v případě, že nebudou přímo potřebné.

Časy se sice nenávratně mění, ale Lamborghini chce podle představitelů vyrábět lehčí a exotičtější vozy než kdykoliv předtím. Možná se tedy ještě máme na co těšit, s povinným automatem už ale budou Lamborghini pro určitou skupinu zákazníků navždy zapomenutou značkou...

Klepněte pro větší obrázek
E-Gear, tragédie o šesti kvaltech. Již brzy i ve vašem Lamborghini...
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků