Lamborghini potvrdilo přípravu plug-in hybridu! Bude jím SUV Urus

Italská automobilka potvrdila práci na voze poháněném plug-in hybridní jednotkou. Nebude to supersporťák, ale novinka v podobě SUV Urus.

Informaci o práci na plug-in hybridním voze Lamborghini oficiálně potvrdil Maurizio Reggiani, šéf výzkumu a vývoje. Společnost přitom první hybridní koncept představila už před několika lety. Model zvaný Asterion měl pohánět atmosferický 5,2litrový desetiválec Huracan společně s třemi elektromotory.

Tajné | Technika | Lamborghini

Lamborghini se dvanácti válců nevzdá. Zůstanou i v novince

Nové SUV Urus bude jediným modelem s možností elektrického pohonu. Ostatní vozy v portfoliu Lamborghini, včetně populárních kousků Huracan či Aventador, budou i v budoucnu nabízeny pouze se standardními spalovacími jednotkami.

Urus nebude jen prvním hybridem, ale také prvním Lambem, které dostane osmiválec s čtyřlitrovým biturbem. Podle vedení společnosti je to pro tak velký a těžký vůz povinnost. Generální ředitel Stefano Domenicali nevyloučil ani možnost čistě elektrického pohonu, naopak se nedočkáme dieselu.

Premiéry | Lamborghini

Nové Lamborghini Huracan: Stahovací střecha a 321 km/h

Reggiani slíbil, že design připravovaného Urusu bude "čisté Lamborgini". Oproti stejnojmennému konceptu z roku 2012 (fotogalerie níže) prý nabídne ještě hezčí exteriér i interiér. Model zamíří do prodeje v roce 2018 a zatím není jasné, jestli bude hybridní varianta k dispozici hned, nebo se k paletě nabízených jednotek připojí až později. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků