Lamborghini Murcielago Reiter: GT-R i pro silnici

Německý Reiter Engineering jde vstříc náročným zákazníkům. Nabídne Murcielago ve specifikaci R-GT pro běžné silnice.

Firma Reiter Engineering je pro Lamborghini technickým zázemím při přípravě vozů Murcielago pro šampionát FIA GT, přičemž své vývojové i výrobní kvality již osvědčila v řadě podobných projektů, kam patřily modyl Diablo či Gallardo. Její nejnovější projekt tak umožní cestu závodním speciálům i na běžné silnice, přičemž jejich potenciál by neměl být při srovnání se „závoďáky“ nijak výrazně oslaben.

Silniční provedení modelu Murcielago R-GT se představilo na autosalonu v Essenu a již na první pohled se od běžného Murcielaga odlišuje řadou prvků. Patří sem třeba nový přední spoiler z kompozitních materiálů, nový zadní difuzor či výrazný spoiler na zádi. Nejzajímavější a zřejmě též nejpůsobivější změnou však prošlo zadní čelo auta. U Reitera totiž přesunuli koncovky výfuků až do horní části kapoty, tedy takřka do stejné hladiny s třetím brzdovým světlem. Jedná se o řešení, které se někomu může líbit a jinému ne, nicméně vozu přineslo nezaměnitelný vzhled, který jej zcela samozřejmě a na první pohled odliší od standardního Murcielaga. Působivý celek doplňuje sada odlehčených, černě lakovaných závodních ráfků O.Z.

Záměrem společnosti Reiter Engineering je prodávat celá auta, ale je pravděpodobné, že na trh v omezené sérii vrhne i některé samosatatné prvky ze svého projektu silničního Murcielaga R-GT. Bližší podrobnosti k tomuto vozu nejsou zatím známy, nicméně u Reitera vždy odstraní pohon předních kol, aby auto vyhovovalo regulím závodní kategorie GT. Skutečné závodní vozy R-GT vyvíjí Reiter Engineering ve spolupráci s oddělením Audi Sport. Tyto verze mají v podstatě standardní dvanáctiválec Murcielago s povinnými restriktory na požadovaných místech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Murcielago Reiter
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků