Lamborghini Murcielago Reiter: GT-R i pro silnici

Německý Reiter Engineering jde vstříc náročným zákazníkům. Nabídne Murcielago ve specifikaci R-GT pro běžné silnice.

Firma Reiter Engineering je pro Lamborghini technickým zázemím při přípravě vozů Murcielago pro šampionát FIA GT, přičemž své vývojové i výrobní kvality již osvědčila v řadě podobných projektů, kam patřily modyl Diablo či Gallardo. Její nejnovější projekt tak umožní cestu závodním speciálům i na běžné silnice, přičemž jejich potenciál by neměl být při srovnání se „závoďáky“ nijak výrazně oslaben.

Silniční provedení modelu Murcielago R-GT se představilo na autosalonu v Essenu a již na první pohled se od běžného Murcielaga odlišuje řadou prvků. Patří sem třeba nový přední spoiler z kompozitních materiálů, nový zadní difuzor či výrazný spoiler na zádi. Nejzajímavější a zřejmě též nejpůsobivější změnou však prošlo zadní čelo auta. U Reitera totiž přesunuli koncovky výfuků až do horní části kapoty, tedy takřka do stejné hladiny s třetím brzdovým světlem. Jedná se o řešení, které se někomu může líbit a jinému ne, nicméně vozu přineslo nezaměnitelný vzhled, který jej zcela samozřejmě a na první pohled odliší od standardního Murcielaga. Působivý celek doplňuje sada odlehčených, černě lakovaných závodních ráfků O.Z.

Záměrem společnosti Reiter Engineering je prodávat celá auta, ale je pravděpodobné, že na trh v omezené sérii vrhne i některé samosatatné prvky ze svého projektu silničního Murcielaga R-GT. Bližší podrobnosti k tomuto vozu nejsou zatím známy, nicméně u Reitera vždy odstraní pohon předních kol, aby auto vyhovovalo regulím závodní kategorie GT. Skutečné závodní vozy R-GT vyvíjí Reiter Engineering ve spolupráci s oddělením Audi Sport. Tyto verze mají v podstatě standardní dvanáctiválec Murcielago s povinnými restriktory na požadovaných místech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Murcielago Reiter
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků