Lamborghini Murciélago LP650-4 Roadster: pro 50 vyvolených

Lamborghini představilo nejnovější verzi otevřeného Murcielaga. Užije si ji pouze padesát zákazníků.

Samotné Murciélago Roadster není pochopitelně žádnou žhavou novinkou. Světu se představilo již v roce 2004 jakožto skutečně extrémní otevřený vůz, poháněný dvanáctiválcovým šestilitrem s výkonem téměř 580 koňských sil. Jenže Murciélago jako takové pochází již z prvních měsíců tohoto století a jak roky plynuly, snažila se automobilka nabídku svého vrcholného modelu stále vylepšovat. A tak v roce 2006, krátce po představení na ženevském autosalonu, přišlo na trh Murciélago LP640, které z objemnějšího motoru (6,5 litru) o stejném počtu válců dodávalo vozu výkon již 640 koní. Otevřená verze samozřejmě nemohla zůstat pozadu a o pár měsíců později spatřil v Los Angeles světlo světa model LP640 Roadster se stejnou motorovou výbavou.

Nyní se ovšem píše rok 2009, Murciélago poznalou svou novou vrcholnou verzi LP 670-4 SuperVeloce a Roadster opět nemůže zůstat příliš pozadu. Šesti set sedmdesáti koní se sice nedočkalo, zbrusu nová verze LP650-4 jich ale přece jen nabídne více než dříve. Ano, hádáte správně, bude jich 650. Budeme-li přesnější, pak inovovaný motor „vytáhne” ze stejného objemu 6,5 litru výkon 478 kW (650 koní) a 660 Nm točivého momentu, což bude stačit k akceleraci na stovku za 3,4 sekundy a pokoření maximální rychlosti 330 km/h.

Vylepšená pohonná jednotka ale není tím jediným, co nový roadster odliší od zbytku býčího stáda. Zcela specifické bude provedení exteriéru i interiéru vozu, který bude barevně vyveden v odvážné šedo-oranžové kombinaci. Většina zevnějšku zůstane v konzervativní šedé, ta ale bude ozvláštněna oranžově lakovaným předním spoilerem, bočními prahy a několika stejně barevně vyvedenými emblémy verze LP650-4. Oranžově lakované budou též třmeny brzd.

Interiér se ponese v podobném duchu, když převládat bude opět tmavý odstín, tentokrát černý, doplněný oranžově zbarvenými doplňky, např. prošíváním čalounění sedadel. Zajímavým detailem je „schizofrenní” zvtárnění palubní desky, která na řidičově straně používá alcantaru zatímco u spolujezdce sází na klasickou kůži. Stejnou odlišnost pak najdeme i ve výplni dveří na středovém tunelu.

Tento jedinečný vůz, který bude od ostatních Lamborghini odlišovat použitá technika i vzhled, bude vyroben v pouhých padesáti exemplářích. Cena novinka zatím nebyla zveřejněna, v tomto případě se ovšem nedá očekávat, že by na své výší dala znát současnou situaci automobilového průmyslu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Murcieago Roadster LP650-4
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků