Lamborghini Murciélago LP650-4 Roadster: pro 50 vyvolených

Lamborghini představilo nejnovější verzi otevřeného Murcielaga. Užije si ji pouze padesát zákazníků.

Samotné Murciélago Roadster není pochopitelně žádnou žhavou novinkou. Světu se představilo již v roce 2004 jakožto skutečně extrémní otevřený vůz, poháněný dvanáctiválcovým šestilitrem s výkonem téměř 580 koňských sil. Jenže Murciélago jako takové pochází již z prvních měsíců tohoto století a jak roky plynuly, snažila se automobilka nabídku svého vrcholného modelu stále vylepšovat. A tak v roce 2006, krátce po představení na ženevském autosalonu, přišlo na trh Murciélago LP640, které z objemnějšího motoru (6,5 litru) o stejném počtu válců dodávalo vozu výkon již 640 koní. Otevřená verze samozřejmě nemohla zůstat pozadu a o pár měsíců později spatřil v Los Angeles světlo světa model LP640 Roadster se stejnou motorovou výbavou.

Nyní se ovšem píše rok 2009, Murciélago poznalou svou novou vrcholnou verzi LP 670-4 SuperVeloce a Roadster opět nemůže zůstat příliš pozadu. Šesti set sedmdesáti koní se sice nedočkalo, zbrusu nová verze LP650-4 jich ale přece jen nabídne více než dříve. Ano, hádáte správně, bude jich 650. Budeme-li přesnější, pak inovovaný motor „vytáhne” ze stejného objemu 6,5 litru výkon 478 kW (650 koní) a 660 Nm točivého momentu, což bude stačit k akceleraci na stovku za 3,4 sekundy a pokoření maximální rychlosti 330 km/h.

Vylepšená pohonná jednotka ale není tím jediným, co nový roadster odliší od zbytku býčího stáda. Zcela specifické bude provedení exteriéru i interiéru vozu, který bude barevně vyveden v odvážné šedo-oranžové kombinaci. Většina zevnějšku zůstane v konzervativní šedé, ta ale bude ozvláštněna oranžově lakovaným předním spoilerem, bočními prahy a několika stejně barevně vyvedenými emblémy verze LP650-4. Oranžově lakované budou též třmeny brzd.

Interiér se ponese v podobném duchu, když převládat bude opět tmavý odstín, tentokrát černý, doplněný oranžově zbarvenými doplňky, např. prošíváním čalounění sedadel. Zajímavým detailem je „schizofrenní” zvtárnění palubní desky, která na řidičově straně používá alcantaru zatímco u spolujezdce sází na klasickou kůži. Stejnou odlišnost pak najdeme i ve výplni dveří na středovém tunelu.

Tento jedinečný vůz, který bude od ostatních Lamborghini odlišovat použitá technika i vzhled, bude vyroben v pouhých padesáti exemplářích. Cena novinka zatím nebyla zveřejněna, v tomto případě se ovšem nedá očekávat, že by na své výší dala znát současnou situaci automobilového průmyslu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Murcieago Roadster LP650-4
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků