Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV: rozzuřený býk

Lamborghini uvádí vyšlechtěnou verzi modelu Murcielago obohacenou nejen o několik koní. Nese typické označení SV neboli Super Veloce.

Italská automobilka Lamborghini se již před časem rozhodla rozšířit svou modelovou řadu o nový supersport, který by byl další chloubou značky a na okruzích by nadělal pořádný rozruch. S tímto jasným cílem se tedy konstruktéři pustili do úprav modelu Murcielago a výsledek je vskutku zajímavý. Nejnovější Lambo se může pochlubit 6,5 litrovým dvanáctiválcem s výkonem 492 kW/670 koní a maximálním točivým momentem 660 Nm, nekompromisním vzhledem a nižší hmotností. Pojďme se na něj ale podívat hezky po pořádku.

Snad o nejzajímavější parametry tohoto supersportu se stará výkonný, již zmiňovaný dvanáctiválec upravený na vyšší výkon. Se stádem 670 koní pracuje standardně dodávaná šestistupňová, překvapivě manuální převodovka, která výkon posílá na všechna čtyři kola. Ten tomuto „zvířeti“ dodává dostatek síly nato, aby zvládl sprit z klidu na 100 km/h za pouhé 3,2 vteřiny a dosáhl maximální rychlosti 341 km/h. V této souvislosti nutno zmínit, že automobilka ještě nabízí přídavné křídlo „Aeropack Wing“, které sice výrazně zvyšuje přítlak a tedy i stabilitu vozu, ale po jeho instalaci se maximální rychlost sníží zhruba o 8 km/h. Potěšitelnou zprávou ale je, že v oblasti motoru se podařilo oproti standardní verzi ušetřit 26 kg.
Co se týče vzhledu, ten působí hned na první pohled nekompromisně a logo verze SV na boku tohoto dravce vás v tom jen utvrdí. Oproti běžné umírněnější verzi mu přibyl sportovní bodykit podtrhující celkový charakter, který díky zvětšeným „kapsám” sání a chlazení zabezpečuje lepší přísun vzduchu k motoru. Konstruktéři zároveň zapracovali na redukci hmotnosti a díky použití lehčích materiálů se tomuto Murcielagu podařilo „shodit“ dalších 100 kg.
Punc exkluzivity dopřál výrobce tomuto modelu i takovými prvkem, jakým je třeba nový průhledný kryt motoru. Jinak tomu není ani v sportovně laděném interiéru, který také dýchá luxusem třeba díky sedadlům čalouněným černou alcantarou, zdobenou žlutými švy, přičemž ani zde nechybí legendární označení SV. 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Murcielago LP-670-4 SV
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků