Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV: rozzuřený býk

Lamborghini uvádí vyšlechtěnou verzi modelu Murcielago obohacenou nejen o několik koní. Nese typické označení SV neboli Super Veloce.

Italská automobilka Lamborghini se již před časem rozhodla rozšířit svou modelovou řadu o nový supersport, který by byl další chloubou značky a na okruzích by nadělal pořádný rozruch. S tímto jasným cílem se tedy konstruktéři pustili do úprav modelu Murcielago a výsledek je vskutku zajímavý. Nejnovější Lambo se může pochlubit 6,5 litrovým dvanáctiválcem s výkonem 492 kW/670 koní a maximálním točivým momentem 660 Nm, nekompromisním vzhledem a nižší hmotností. Pojďme se na něj ale podívat hezky po pořádku.

Snad o nejzajímavější parametry tohoto supersportu se stará výkonný, již zmiňovaný dvanáctiválec upravený na vyšší výkon. Se stádem 670 koní pracuje standardně dodávaná šestistupňová, překvapivě manuální převodovka, která výkon posílá na všechna čtyři kola. Ten tomuto „zvířeti“ dodává dostatek síly nato, aby zvládl sprit z klidu na 100 km/h za pouhé 3,2 vteřiny a dosáhl maximální rychlosti 341 km/h. V této souvislosti nutno zmínit, že automobilka ještě nabízí přídavné křídlo „Aeropack Wing“, které sice výrazně zvyšuje přítlak a tedy i stabilitu vozu, ale po jeho instalaci se maximální rychlost sníží zhruba o 8 km/h. Potěšitelnou zprávou ale je, že v oblasti motoru se podařilo oproti standardní verzi ušetřit 26 kg.
Co se týče vzhledu, ten působí hned na první pohled nekompromisně a logo verze SV na boku tohoto dravce vás v tom jen utvrdí. Oproti běžné umírněnější verzi mu přibyl sportovní bodykit podtrhující celkový charakter, který díky zvětšeným „kapsám” sání a chlazení zabezpečuje lepší přísun vzduchu k motoru. Konstruktéři zároveň zapracovali na redukci hmotnosti a díky použití lehčích materiálů se tomuto Murcielagu podařilo „shodit“ dalších 100 kg.
Punc exkluzivity dopřál výrobce tomuto modelu i takovými prvkem, jakým je třeba nový průhledný kryt motoru. Jinak tomu není ani v sportovně laděném interiéru, který také dýchá luxusem třeba díky sedadlům čalouněným černou alcantarou, zdobenou žlutými švy, přičemž ani zde nechybí legendární označení SV. 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Murcielago LP-670-4 SV
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků