Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV: rozzuřený býk

Lamborghini uvádí vyšlechtěnou verzi modelu Murcielago obohacenou nejen o několik koní. Nese typické označení SV neboli Super Veloce.

Italská automobilka Lamborghini se již před časem rozhodla rozšířit svou modelovou řadu o nový supersport, který by byl další chloubou značky a na okruzích by nadělal pořádný rozruch. S tímto jasným cílem se tedy konstruktéři pustili do úprav modelu Murcielago a výsledek je vskutku zajímavý. Nejnovější Lambo se může pochlubit 6,5 litrovým dvanáctiválcem s výkonem 492 kW/670 koní a maximálním točivým momentem 660 Nm, nekompromisním vzhledem a nižší hmotností. Pojďme se na něj ale podívat hezky po pořádku.

Snad o nejzajímavější parametry tohoto supersportu se stará výkonný, již zmiňovaný dvanáctiválec upravený na vyšší výkon. Se stádem 670 koní pracuje standardně dodávaná šestistupňová, překvapivě manuální převodovka, která výkon posílá na všechna čtyři kola. Ten tomuto „zvířeti“ dodává dostatek síly nato, aby zvládl sprit z klidu na 100 km/h za pouhé 3,2 vteřiny a dosáhl maximální rychlosti 341 km/h. V této souvislosti nutno zmínit, že automobilka ještě nabízí přídavné křídlo „Aeropack Wing“, které sice výrazně zvyšuje přítlak a tedy i stabilitu vozu, ale po jeho instalaci se maximální rychlost sníží zhruba o 8 km/h. Potěšitelnou zprávou ale je, že v oblasti motoru se podařilo oproti standardní verzi ušetřit 26 kg.
Co se týče vzhledu, ten působí hned na první pohled nekompromisně a logo verze SV na boku tohoto dravce vás v tom jen utvrdí. Oproti běžné umírněnější verzi mu přibyl sportovní bodykit podtrhující celkový charakter, který díky zvětšeným „kapsám” sání a chlazení zabezpečuje lepší přísun vzduchu k motoru. Konstruktéři zároveň zapracovali na redukci hmotnosti a díky použití lehčích materiálů se tomuto Murcielagu podařilo „shodit“ dalších 100 kg.
Punc exkluzivity dopřál výrobce tomuto modelu i takovými prvkem, jakým je třeba nový průhledný kryt motoru. Jinak tomu není ani v sportovně laděném interiéru, který také dýchá luxusem třeba díky sedadlům čalouněným černou alcantarou, zdobenou žlutými švy, přičemž ani zde nechybí legendární označení SV. 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Murcielago LP-670-4 SV
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 65 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků