Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV: rozzuřený býk

Lamborghini uvádí vyšlechtěnou verzi modelu Murcielago obohacenou nejen o několik koní. Nese typické označení SV neboli Super Veloce.

Italská automobilka Lamborghini se již před časem rozhodla rozšířit svou modelovou řadu o nový supersport, který by byl další chloubou značky a na okruzích by nadělal pořádný rozruch. S tímto jasným cílem se tedy konstruktéři pustili do úprav modelu Murcielago a výsledek je vskutku zajímavý. Nejnovější Lambo se může pochlubit 6,5 litrovým dvanáctiválcem s výkonem 492 kW/670 koní a maximálním točivým momentem 660 Nm, nekompromisním vzhledem a nižší hmotností. Pojďme se na něj ale podívat hezky po pořádku.

Snad o nejzajímavější parametry tohoto supersportu se stará výkonný, již zmiňovaný dvanáctiválec upravený na vyšší výkon. Se stádem 670 koní pracuje standardně dodávaná šestistupňová, překvapivě manuální převodovka, která výkon posílá na všechna čtyři kola. Ten tomuto „zvířeti“ dodává dostatek síly nato, aby zvládl sprit z klidu na 100 km/h za pouhé 3,2 vteřiny a dosáhl maximální rychlosti 341 km/h. V této souvislosti nutno zmínit, že automobilka ještě nabízí přídavné křídlo „Aeropack Wing“, které sice výrazně zvyšuje přítlak a tedy i stabilitu vozu, ale po jeho instalaci se maximální rychlost sníží zhruba o 8 km/h. Potěšitelnou zprávou ale je, že v oblasti motoru se podařilo oproti standardní verzi ušetřit 26 kg.
Co se týče vzhledu, ten působí hned na první pohled nekompromisně a logo verze SV na boku tohoto dravce vás v tom jen utvrdí. Oproti běžné umírněnější verzi mu přibyl sportovní bodykit podtrhující celkový charakter, který díky zvětšeným „kapsám” sání a chlazení zabezpečuje lepší přísun vzduchu k motoru. Konstruktéři zároveň zapracovali na redukci hmotnosti a díky použití lehčích materiálů se tomuto Murcielagu podařilo „shodit“ dalších 100 kg.
Punc exkluzivity dopřál výrobce tomuto modelu i takovými prvkem, jakým je třeba nový průhledný kryt motoru. Jinak tomu není ani v sportovně laděném interiéru, který také dýchá luxusem třeba díky sedadlům čalouněným černou alcantarou, zdobenou žlutými švy, přičemž ani zde nechybí legendární označení SV. 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Murcielago LP-670-4 SV
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků