Lamborghini menší motory vyrábět nehodlá, nižší emise nebudou

Ačkoli Evropská unie ztěžuje život automobilkám stále přísnějšími emisními limity, některé z nich se nehodlají vzdát. Příkladem může být italské Lamborghini, které se nevydá na cestu menších přeplňovaných motorů a bude pokračovat ve zvyklostech velkých atmosféricky plněných agregátů.

Největší rival, maranellské Ferrari, přitom hodlá namísto dvanáctiválců vsadit karty na osmiválce přeplňované turbodmychadlem, které sice vykazují nižší spotřebu a emise, ale charakterem by se klasické atmosférické verzi jednoduše nevyrovnal.

Lamborghini má pro neplnění norem pádný argument - v minulém roce se prodalo celkově 2604 vozů s tímto logem, ale jen minimum majitelů najezdilo ročně víc než 8000 km. To znamená, že celkový dopad jejich vozů na životní prostředí není takový, jako u běžně používaných vozů, jde prakticky o kapku v moři...

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 460 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 1 příspěvek
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků