Nástupce Lamborghini Murciélago sice zatím oficiálně nemá své jméno, my jsme si však téměř jisti, že se bude jmenovat Aventador. Oficiální je nicméně jeho kódové označení LP700-4, které samo o sobě leccos naznačuje, poznat jsme navíc mohli jeho motor a nesmíme opomenout ani řadu špionážních snímků a videí, které nám leccos řekly o jeho vzhledu či zvuku.
Ke kompletnímu představení má tohle všechno pořád daleko, dnes se mu ale zase o kousek přiblížíme. Automobilka totiž neuhlídala prodejní brožuru pro dealery, která je sice prosta jakýchkoli snímků, obsahuje ale veškeré podstatné technické informace a řadu dalších detailů. Přejděme tedy od spekulací k faktům.
Motor byl již odhalen oficiálně, ten pro dnešek ponechme stranou. Jisté je nyní navíc to, že LP700-4 bude vážit 1 575 kg. To je na sedmisetkoňové auto slušná cifra, navíc je o 230 kg nižší než u Murciélaga. Není pak překvapením, že vůz zrychlí na stovku za 2,9 sekundy (o půlsekundu rychleji než dosud) a dosáhne rychlosti až 350 km/h (+10 km/h oproti Murciélagu).
Brzdy mají kotouče o průměru 400 mm vpředu a 380 mm vzadu, třmeny jsou šesti- resp. čtyřpístkové. Pneumatiky se chlubí rozměry 255/35 R19 vpředu a 335/30 R20 vzadu.
Převodovka je podle očekávání bohužel výlučně automatická robotizovaná, která zvládne přeřadit jen za 50 milisekund. Jak už jsme ale mohli mnohokrát v minulosti poznat, čas na samotné přeřazení a čas dělící moment, kdy se výkon motoru přestane a kdy se znovu začne přenášet na silnici je mnohdy zásadně odlišný, a tak si počkejme na reálné zkušenosti. Fungování dosavadního E-Gearu je i přes zajímavé papírové hodnoty jedním slovem tragické - převodovka řadí i ve sportovním režimu pomalu a přitom hrubě.
V momentě začátku prodejů bude vůz mabízen ve 13 barvách karoserie a 12 odstínech interiéru, základní výbava bude podle očekávání bohatá vč. třeba navigačního systému.
Více můžete vykoumat z přiložených scanů brožury. Oficiální představení vozu by na každý pád mělo být na spadnutí.
Lamborghini LP700-4 v mnoha detailech v uniklé brožura pro dealery
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus