Lamborghini LP700-4: unikla brožura pro dealery, víme prakticky vše

Nástupce Lamborghini Murciélago sice zatím oficiálně nemá své jméno, my jsme si však téměř jisti, že se bude jmenovat Aventador. Oficiální je nicméně jeho kódové označení LP700-4, které samo o sobě leccos naznačuje, poznat jsme navíc mohli jeho motor a nesmíme opomenout ani řadu špionážních snímků a videí, které nám leccos řekly o jeho vzhledu či zvuku.

Ke kompletnímu představení má tohle všechno pořád daleko, dnes se mu ale zase o kousek přiblížíme. Automobilka totiž neuhlídala prodejní brožuru pro dealery, která je sice prosta jakýchkoli snímků, obsahuje ale veškeré podstatné technické informace a řadu dalších detailů. Přejděme tedy od spekulací k faktům.

Motor byl již odhalen oficiálně, ten pro dnešek ponechme stranou. Jisté je nyní navíc to, že LP700-4 bude vážit 1 575 kg. To je na sedmisetkoňové auto slušná cifra, navíc je o 230 kg nižší než u Murciélaga. Není pak překvapením, že vůz zrychlí na stovku za 2,9 sekundy (o půlsekundu rychleji než dosud) a dosáhne rychlosti až 350 km/h (+10 km/h oproti Murciélagu).

Brzdy mají kotouče o průměru 400 mm vpředu a 380 mm vzadu, třmeny jsou šesti- resp. čtyřpístkové. Pneumatiky se chlubí rozměry 255/35 R19 vpředu a 335/30 R20 vzadu.

Převodovka je podle očekávání bohužel výlučně automatická robotizovaná, která zvládne přeřadit jen za 50 milisekund. Jak už jsme ale mohli mnohokrát v minulosti poznat, čas na samotné přeřazení a čas dělící moment, kdy se výkon motoru přestane a kdy se znovu začne přenášet na silnici je mnohdy zásadně odlišný, a tak si počkejme na reálné zkušenosti. Fungování dosavadního E-Gearu je i přes zajímavé papírové hodnoty jedním slovem tragické - převodovka řadí i ve sportovním režimu pomalu a přitom hrubě.

V momentě začátku prodejů bude vůz mabízen ve 13 barvách karoserie a 12 odstínech interiéru, základní výbava bude podle očekávání bohatá vč. třeba navigačního systému.

Více můžete vykoumat z přiložených scanů brožury. Oficiální představení vozu by na každý pád mělo být na spadnutí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini LP700-4 v mnoha detailech v uniklé brožura pro dealery
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků