Lamborghini Jota: nový supersport dolaďuje formu na 'Ringu (spy photos)

Podle dosavadních informací, bychom nástupce Lamborghini Murciélago mohli spatřit již za týden v Paříži. Jisti si tím ale být nemůžeme a je také možné, že poblíž Eiffelova ocelového pomníku bude k vidění jen zatím poněkud tajemný koncept čehosi budoucího.

Ať tak či onak, testy Lamborghini Jota, jak se má nový model jmenovat, jsou v plném proudu. A do konce jízdních zkoušek zjevně mnoho času nezbývá. Svědčí o tom poslední fotografie, které naši trpěliví špióni pořídili na velmi tradičním místě - výjezdu z města Nürburg, ráje všech automobilových nadšenců.

Kamufláž vozu je sice stále kompletní, jde ale již jen o jakousi „přikrývku”, přes kterou lze dobře vidět většinu klíčových tvarů vozu. Ten se navíc podařilo nafotografovat hned s Murciélagem v závěsu, a tak si oba modely můžete hezky srovnat. Patrný je značně odlišný tvar předních světlometů, jinak tvarovaný přední nárazník či aerodynamické prvky na dveřích. Všimněte si též ladnějšího přechodu střechy v koncové partie, který skrývá mohutné přívody vzduchu k motoru. Samotná záď je jedinou výrazněji maskovanou částí, jasněji vidíme jen spodní část nárazníku se snad ještě masivnější koncovkou výfuku než jsme u velkých Lamborghini posledních let zvyklí.

Zdá se, že Jota je ještě o něco nižší než Murciélago, měla by být také lehčí díky (ještě) většímu využítí hliníku a karbonových vláken. Pod kapotou by se měl ukrývat nadále atmosféricky plněný dvanáctiválec s výkonem okolo 700 koní. Máme se tedy na co těšit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Nové Lamborghini Jota opět o něco blíže realitě

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků