Lamborghini: hybrid a turbo jen tehdy, když nás donutí legislativa

Automobilka Lamborghini se brání přeplňování a hybridnímu pohonu ve svých supersportech, protože její zákazníci prostě chtějí klasické velkoobjemové a vysokootáčkové motory s atmosférickým sáním.

Dokud tedy legislativa nedonutí automobilku přejít k efektivnějšímu pohonu s nižšími emisemi, Lamborghini se touto cestou nevydá. Britskému magazínu Car to řekl šéf vývoje značky Lamborghini Maurizio Reggiani.

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Hybridy | Lamborghini

Lamborghini LPI910-4 Asterion se umí změnit v předokolku

Hybridní pohon odbyl slovy, že něco takového má smysl jen v čtyřdveřovém sedanu nebo v SUV. Oba modely sice Lamborghini chce vyrábět, ale třeba projekt SUV stále čeká na schválení mateřským Volkswagenem.

Přeplňování spolu s downsizingem je sice cesta k nižším emisím, ale dokud značku nedonutí legislativa nebo poptávka v zemích, kde budou příliš vysoké daně podle emisí nebo objemu motoru, nebude Lamborghini vyrábět motory s turbem.

Zajímavosti | Život řidiče | Sportovní auta | Ostatní značky

Průměrný majitel Bugatti Veyron má jachtu, tři letadla a 84 aut

Přesto Maurizio Reggiani vyjádřil obavu o budoucnost klasických velkoobjemových motorů, kterým dává podle svého přesvědčení zhruba tak čtyři roky života, než budou muset být nahrazeny menšími přeplňovanými pohonnými jednotkami.

Další variantou snížení emisí jsou menší a lehčí modely s pohonem pouze zadních kol. I když s nimi značka ve svých plánech počítá, všechny vozy s výkonem okolo 600 a více koní se budou ve svém základním provedení držet pohonu všech kol, řekl Reggiani. Zadokolky budou jen speciální limitované edice.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 49 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků