Lamborghini Huracán s pohonem zadních kol je lehčí a slabší

Lamborghini Huracán přišlo o třicet koní výkonu, ale dostalo pohon zadních kol a zhublo 33 kg.

Stejně jako v případě minulé generace „základního“ sportovního modelu Gallardo představilo Lamborghini současný Huracán s pohonem zadních kol. Jmenuje se LP580-2 a jak název napovídá, má o 30 koní slabší atmosférický desetiválec 5,2 l. Také ale váží o 33 kg méně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Desetiválec Huracánu s pohonem zadních kol je sice o 30 koní slabší, ale i tak nabízí 75 % točivého momentu už v 1000 ot./min. Umí vypnout i jednu řadu válců, aby snížil spotřebu a emise

Lamborghini tvrdí, že upravilo podvozek, řízení, stabilizační systém a geometrii tak, aby více vynikl přetáčivý charakter zadokolky, ať už zvolíte jden ze tří jízdních režimů Strada, Sport nebo Corsa. Zajímavé také je, že 60 % hmoty auta sedí na zadní nápravě, takže nedostatek trakce opravdu nehrozí.

SUV | Byznys | Lamborghini

SUV od Lamborghini dostalo definitivně zelenou. Přijede za tři roky

Tradiční atmosférický desetiválec o objemu 5,2 l tedy zůstal a nekoná se downsizing v podobě pětiválce. I když... Motor umí vypnout jednu řadu válců, takže se z něj při částečném zatížení pětiválec stane. Pod plným plynem ale vždy běží na všech deset válců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V manuálu tento Huracán není. Celkem je ale o 33 kg lehčí než čtyřkolka LP610-4 a Lamborghini slibuje výraznější přetáčivý charakter. Základní cena je 150 000 eur bez daně

Dostane ze sebe nejvyšší výkon 426 kW (580 k) v 8000 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 540 Nm v 6500 ot./min. Motor plní normu Euro 6 a v kombinaci spotřebuje 11,9 l/100 km. Převodovka je opět sedmistupňová dvouspojková. Základní dynamické parametry jsou následující: 320 km/h nejvyšší rychlost, 3,4 s zrychlení z 0 na 100 km/h a 10,1 s zrychlení z 0 na 200 km/h.

Výbava ubráním jedné poháněné nápravy nestrádá. Pořád můžete vesele připlácet za spoustu hraček a luxusních prvků, takže základní cenovka 150 000 eur bez daně (4 050 000 korun) se může pěkně zvednout.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků