Lamborghini Huracán s pohonem zadních kol je lehčí a slabší

Lamborghini Huracán přišlo o třicet koní výkonu, ale dostalo pohon zadních kol a zhublo 33 kg.

Stejně jako v případě minulé generace „základního“ sportovního modelu Gallardo představilo Lamborghini současný Huracán s pohonem zadních kol. Jmenuje se LP580-2 a jak název napovídá, má o 30 koní slabší atmosférický desetiválec 5,2 l. Také ale váží o 33 kg méně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Desetiválec Huracánu s pohonem zadních kol je sice o 30 koní slabší, ale i tak nabízí 75 % točivého momentu už v 1000 ot./min. Umí vypnout i jednu řadu válců, aby snížil spotřebu a emise

Lamborghini tvrdí, že upravilo podvozek, řízení, stabilizační systém a geometrii tak, aby více vynikl přetáčivý charakter zadokolky, ať už zvolíte jden ze tří jízdních režimů Strada, Sport nebo Corsa. Zajímavé také je, že 60 % hmoty auta sedí na zadní nápravě, takže nedostatek trakce opravdu nehrozí.

SUV | Byznys | Lamborghini

SUV od Lamborghini dostalo definitivně zelenou. Přijede za tři roky

Tradiční atmosférický desetiválec o objemu 5,2 l tedy zůstal a nekoná se downsizing v podobě pětiválce. I když... Motor umí vypnout jednu řadu válců, takže se z něj při částečném zatížení pětiválec stane. Pod plným plynem ale vždy běží na všech deset válců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V manuálu tento Huracán není. Celkem je ale o 33 kg lehčí než čtyřkolka LP610-4 a Lamborghini slibuje výraznější přetáčivý charakter. Základní cena je 150 000 eur bez daně

Dostane ze sebe nejvyšší výkon 426 kW (580 k) v 8000 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 540 Nm v 6500 ot./min. Motor plní normu Euro 6 a v kombinaci spotřebuje 11,9 l/100 km. Převodovka je opět sedmistupňová dvouspojková. Základní dynamické parametry jsou následující: 320 km/h nejvyšší rychlost, 3,4 s zrychlení z 0 na 100 km/h a 10,1 s zrychlení z 0 na 200 km/h.

Výbava ubráním jedné poháněné nápravy nestrádá. Pořád můžete vesele připlácet za spoustu hraček a luxusních prvků, takže základní cenovka 150 000 eur bez daně (4 050 000 korun) se může pěkně zvednout.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků