Lamborghini Huracán s pohonem zadních kol je lehčí a slabší

Lamborghini Huracán přišlo o třicet koní výkonu, ale dostalo pohon zadních kol a zhublo 33 kg.

Stejně jako v případě minulé generace „základního“ sportovního modelu Gallardo představilo Lamborghini současný Huracán s pohonem zadních kol. Jmenuje se LP580-2 a jak název napovídá, má o 30 koní slabší atmosférický desetiválec 5,2 l. Také ale váží o 33 kg méně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Desetiválec Huracánu s pohonem zadních kol je sice o 30 koní slabší, ale i tak nabízí 75 % točivého momentu už v 1000 ot./min. Umí vypnout i jednu řadu válců, aby snížil spotřebu a emise

Lamborghini tvrdí, že upravilo podvozek, řízení, stabilizační systém a geometrii tak, aby více vynikl přetáčivý charakter zadokolky, ať už zvolíte jden ze tří jízdních režimů Strada, Sport nebo Corsa. Zajímavé také je, že 60 % hmoty auta sedí na zadní nápravě, takže nedostatek trakce opravdu nehrozí.

SUV | Byznys | Lamborghini

SUV od Lamborghini dostalo definitivně zelenou. Přijede za tři roky

Tradiční atmosférický desetiválec o objemu 5,2 l tedy zůstal a nekoná se downsizing v podobě pětiválce. I když... Motor umí vypnout jednu řadu válců, takže se z něj při částečném zatížení pětiválec stane. Pod plným plynem ale vždy běží na všech deset válců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V manuálu tento Huracán není. Celkem je ale o 33 kg lehčí než čtyřkolka LP610-4 a Lamborghini slibuje výraznější přetáčivý charakter. Základní cena je 150 000 eur bez daně

Dostane ze sebe nejvyšší výkon 426 kW (580 k) v 8000 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 540 Nm v 6500 ot./min. Motor plní normu Euro 6 a v kombinaci spotřebuje 11,9 l/100 km. Převodovka je opět sedmistupňová dvouspojková. Základní dynamické parametry jsou následující: 320 km/h nejvyšší rychlost, 3,4 s zrychlení z 0 na 100 km/h a 10,1 s zrychlení z 0 na 200 km/h.

Výbava ubráním jedné poháněné nápravy nestrádá. Pořád můžete vesele připlácet za spoustu hraček a luxusních prvků, takže základní cenovka 150 000 eur bez daně (4 050 000 korun) se může pěkně zvednout.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků