Lamborghini Huracan s kompresorem se jmenuje LP850-4 Lucifero

Ukažte nám někoho, komu přijde nové Lamborghini Huracan pomalé. Nebo někoho, kdo tvrdí, že akutně potřebuje tuning, aby nebylo na silnici pro ostudu.

Německý tuner s podivným názvem Wheelsandmore (volně přeloženo Kola a něco k tomu) připravil sadu úprav pro italský supersport Lamborghini Huracan. Výkon motoru může poskočit až na šílených 850 koní.

Na první pohled to může vypadat jako nějaký vtípek, který nikdo nemůže myslet vážně. Opravdu je Lamborghini Huracan se svými 610 koni a 590 Nm pomalé auto? Úpravce Wheelsandmore, nebo tedy aspoň jeho zákazníci, si to evidetně myslí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opravdu potřebuje Lamborghini Huracan tuning? No když myslíte...

Všechno to začíná u exkluzivních kol o rozměru 9,5 x 20" vpředu a 11,5 x 21" vzadu s centrální maticí. Na ta zadní se pak obouvají pneumatiky 305/25 R21, jejichž schopnost pohlcovat drobné nerovnosti okresních silnic bude přinejlepším velmi diskutabilní.

První úroveň úprav pohonné jednotky obsahuje speciální (a hlavně hlasitější) ručně vyráběný výfukový systém, modifikované sání a přeprogramovanou řídící jednotku. Výsledkem je o 30 koní vyšší výkon a 40 Nm lepší točivý moment.

Zajímavosti | Sportovní auta | Lamborghini

Japonská mafie si potrpí na světélkující Lamborghini

Druhý stupeň už je o poznání akčnější. Tuner nasadil na vidlicový desetiválec 5,2 l kompresor, což zvedlo výkon na 777 koní a točivý moment na 700 Nm. Kvůli tomu bylo nutné také zesílit spojku, rozvodovku a samosvorný diferenciál.

Ale to pořád není všechno. V doprovodné zprávě pak úpravce Wheelsandmore uvádí doslova následující: „Až začne těch 777 koní a 700 Nm finančně způsobilého zákazníka nudit, Wheelsandmore nabízí ještě konečný třetí stupeň úprav zvyšující hodnoty na brutálních 850 koní a 730 Nm.“

Ještě se prý připravuje hydraulicky ovládaný závodní podvozek, ale otázkou zůstává, jestli tuner vložil do odladění všech komponent srovnatelné množství inženýrského úsilí jako automobilka Lamborghini. Nebo se bude ve skutečnosti jednat o nepoužitelné auto, které bude dobré leda tak k předhánění se v tabulkových hodnotách se stejně postiženými kamarády?

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2006
Stav: 152 346 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků