Lamborghini Huracan s kompresorem se jmenuje LP850-4 Lucifero

Ukažte nám někoho, komu přijde nové Lamborghini Huracan pomalé. Nebo někoho, kdo tvrdí, že akutně potřebuje tuning, aby nebylo na silnici pro ostudu.

Německý tuner s podivným názvem Wheelsandmore (volně přeloženo Kola a něco k tomu) připravil sadu úprav pro italský supersport Lamborghini Huracan. Výkon motoru může poskočit až na šílených 850 koní.

Na první pohled to může vypadat jako nějaký vtípek, který nikdo nemůže myslet vážně. Opravdu je Lamborghini Huracan se svými 610 koni a 590 Nm pomalé auto? Úpravce Wheelsandmore, nebo tedy aspoň jeho zákazníci, si to evidetně myslí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opravdu potřebuje Lamborghini Huracan tuning? No když myslíte...

Všechno to začíná u exkluzivních kol o rozměru 9,5 x 20" vpředu a 11,5 x 21" vzadu s centrální maticí. Na ta zadní se pak obouvají pneumatiky 305/25 R21, jejichž schopnost pohlcovat drobné nerovnosti okresních silnic bude přinejlepším velmi diskutabilní.

První úroveň úprav pohonné jednotky obsahuje speciální (a hlavně hlasitější) ručně vyráběný výfukový systém, modifikované sání a přeprogramovanou řídící jednotku. Výsledkem je o 30 koní vyšší výkon a 40 Nm lepší točivý moment.

Zajímavosti | Sportovní auta | Lamborghini

Japonská mafie si potrpí na světélkující Lamborghini

Druhý stupeň už je o poznání akčnější. Tuner nasadil na vidlicový desetiválec 5,2 l kompresor, což zvedlo výkon na 777 koní a točivý moment na 700 Nm. Kvůli tomu bylo nutné také zesílit spojku, rozvodovku a samosvorný diferenciál.

Ale to pořád není všechno. V doprovodné zprávě pak úpravce Wheelsandmore uvádí doslova následující: „Až začne těch 777 koní a 700 Nm finančně způsobilého zákazníka nudit, Wheelsandmore nabízí ještě konečný třetí stupeň úprav zvyšující hodnoty na brutálních 850 koní a 730 Nm.“

Ještě se prý připravuje hydraulicky ovládaný závodní podvozek, ale otázkou zůstává, jestli tuner vložil do odladění všech komponent srovnatelné množství inženýrského úsilí jako automobilka Lamborghini. Nebo se bude ve skutečnosti jednat o nepoužitelné auto, které bude dobré leda tak k předhánění se v tabulkových hodnotách se stejně postiženými kamarády?

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků