Lamborghini Huracán Performante: V hlavní roli aktivní aerodynamika

Lamborghini odhalilo odlehčenou a posílenou verzi modelu Huracán, která už nenese přídomek Superleggera, jako tou bylo v minulosti, nýbrž Performante.

Lamborghini nemohlo odlehčenému Huracánu udělat lepší PR, než tím, že pár dní před oficiálním přestavením vypustilo do světa rychlých kol doslova bombu. Lamborghini Huracán Performante v maskování zajel rekordní čas na okruhu Nürburgring v čase 6 minut a 52 sekund. Tím sesadil dřívějšího krále sériových vozů Porsche 918, které to v roce 2013 zvládlo za 6 minut a 57 sekund. Okolo rekordního času se vyrojilo hned několik podvratných teorií, a nutno uznat, že například blogger Misha Charoudin má v rukávu několik velmi těžko vyvratitelných důkazů. Ale to je trochu jiný příběh.

Video | Technika | Premiéry | Lamborghini | Ženeva 2017

Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Atmosférický vidlicový desetiválec o obejmu 5,2 litru nového Lamborghini Huracán Performante posílil na 471 kW, tedy 640 koní, což z něj činí nejvýkonnější model Lamborghini s desetiválcovou pohonnou jednotkou. Úpravy pocházejí ze světa motorsportu, kde se Lambo už drahnou dobu angažuje. Mezi nejvýraznější přednosti upraveného motoru patří bronzový kryt sání, jeho upravené vedení, titanové ventily a zcela nový výfukový systém. Výkon poskočil na 640 koní (o 30 koní víc) a 600 Nm točivého momentu, jehož 70 % je k dispozici již od 1000 min/-1. To znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, 200 km/h za 8,9 sekundy a maximální rychlost 325 km/h.

Podvozek je také výrazně přepracovanější a je o dost pevnější. Pružiny a ramena jsou o 10 % pevnější a Performante je o 15 % tužší v torzím zkrutu. Přepracovaný je také systém ANIMA, který má na starost tuhost podvozku.

Zajímavosti | Lamborghini

Sériová výroba SUV Lamborghini začne už v dubnu tohoto roku

Nejzajímavějším prvkem nového Huracánu Perfromante a podle automobilky také důvod, proč bylo Performante tak rychle na Nordschleife, je systém Aerodynamica Lamborghini Attiva (ALA), který tvoří systém aktivních klapek v přední i zadní části vozu.

Klapky jsou vpředu umístěny v nástavci předního spoileru a v zavřené poloze generují se zadním přítlačným spoilerem více přítlaku. Jejich otevření napomáhá zvýšit maximální rychlost. Vzadu se klapky nacházejí v dutém karbonovém přítlačném křídle, konkrétně v jeho vzpěrách. Aerodynamické klapky jsou tak schopné pracovat nezávisle na sobě a měnit přítlak na každém kole zvlášť.

Tuning | Zajímavosti | BMW

BMW M2 je po úpravě od Manhartu výkonnější než Lamborghini Huracan

Hmotnost vozu klesla na 1 328 kg (o 40 kg méně), design přebírá z pohárových soutěžních vozu Super Trofeo a vše soustředí okolo aktivních klapek. Na voze je mnoho dílů z leštěného a matného karbonu, „kovaného kompozitu“, což je technologie, kterou Lambo představilo už v roce 2011. Výfuk je umístěn výš, než u standardní verze a součástí je také italská trikolora na boku vozu. Celek pak dotvářejí 20palcová kovaná kola s pneumatikami Pirelli P Zero Corsa, případně můžete zvolit Pirelli Trofeo R.

Uvnitř vozu najdete také množství „kovaného kompozitu“ na výdeších ventilace, pádlech převodovky, kterou je optimalizovaná 7stupňová dvouspojková skříň, madlech dveří a středové konzole. Skořepiny jsou čalouněny alacantarou.

Projděte si následující fotogalerii omlazeného Lamborghini Huracán Performante:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 137 281 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků