Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder: výkon a lifestyle pod otevřeným nebem

Porsche Inter Auto CZ, výhradní zastoupení společnosti Automobili Lamborghini přináší informace ohledně nového modelu Huracán LP 610-4 Spyder. Otevřená verze modelu Huracán LP 610-4 kombinuje sílu a výkon karosářské verze kupé s emocemi jízdy s větrem ve vlasech. 

„Huracán LP 610-4 Spyder je další kapitolou úspěšného příběhu atmosféricky plněného modelu Huracán V10 a pokračuje v tradici značky Lamborghini ve výrobě otevřených automobilů,“ říká Stephan Winkelmann, prezident a CEO společnosti Automobili Lamborghini. „Huracán Spyder kombinuje inovace, výkony a vzhled karosářské verze kupé s novými technologiemi a jinou emoční dimenzí. Jeho předchůdce, model Gallardo Spyder, se stal nejprodávanějším otevřeným vozem v historii značky Lamborghini a očekáváme, že Huracán Spyder svého předchůdce ve všech ohledech překoná.“

Nový Huracán Spyder je ztělesněním inspirativní technologie, mimořádné kvality a dechberoucích výkonů. Luxusní komfort s čistým a dynamickým designem zaručuje, že otevřený Huracán je svébytným kultovním Lamborghini. Ať natažená, nebo složená, lehká, elektrohydraulicky ovládaná plátěná střecha propůjčuje novému Lamborghini charakteristicky impozantní zevnějšek a řidiči a jeho spolujezdci poskytuje maximální komfort s nekompromisní ovladatelností a výkony.

Atmosféricky plněný motor 5,2 l V10 produkuje 449 kW/610 k. Nový Huracán LP 610-4 Spyder zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,4 s a maximální rychlost dosahuje 324 km/h. Spyder se také vyznačuje novými technickými finesami, dostupnými pro všechny členy rodiny Huracán modelového roku 2016. Mezi ně patří systém vypínání jednotlivých válců v kombinaci se systémem start/stop a nový, elektronicky řízený pohon všech kol pro ještě lepší chování na silnici.

Design a nová plátěná střecha

Huracán Spyder představuje nejnovější evoluci charakteristického designového jazyka Lamborghini. Nabízí mimořádný vizuální zážitek, zatímco se i nadále drží principu značky Lamborghini, kdy „tvar je dán funkcí“: Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder je stejně vzrušující na pohled, jako je vzrušující ho řídit.

Nejcharakterističtějším prvkem modelu Huracán Spyder je jeho nová plátěná střecha. Ta je k dispozici ve třech různých barevných provedeních: černé, hnědé a červené. Dokonce i s nataženou střechou se tvary karosářské verze Spyder liší od tvarů kupé. Huracán Spyder měří na délku 4,46 metru, na šířku 1,92 metru a pouze 1,18 metru na výšku. Natažená plátěná střecha skvěle doplňuje siluetu Spyderu a za záda posádky se složí velmi efektivně, takže zachovává dokonalé optické vyvážení modelu Spyder a umožňuje vyniknout mohutným sportovním křivkám otevřeného vozu. Schované, automaticky aktivované ochranné oblouky proti převrácení nenarušují siluetu.

Nová, elektrohydraulicky ovládaná plátěná střecha se otevírá pomocí tlačítka umístěného na středovém tunelu během 17 sekund a lze ji ovládat až do rychlosti 50 km/h. Ať už je střecha natažená nebo složená, řidič může rovněž elektronicky ovládat zadní okno, které vytažené funguje jako větrná clona a stažené jako zesilovač unikátního zvuku atmosféricky plněného desetiválcového motoru.

Se staženou střechou vyniká charakteristicky pojatý design se dvěma pohyblivými aerodynamickými ploškami, které se objevují při procesu stahování střechy, vyjíždějí z krytu stahovací střechy a dokonalým způsobem definují design otevřeného vozu. Tyto zadní odtrhové plochy, které se táhnou od opěradel sedadel, protahují střešní linii směrem dozadu, perfektním způsobem tvarují boční profil Spyderu a zároveň zdůrazňují jeho nízký a mohutný postoj.

Model Spyder je pro ještě větší komfort vybaven dvěma odnímatelnými bočními deflektory větru, jež tlumí boční aerodynamické proudy vzduchu, a tím garantují vysoký akustický komfort, díky němuž je možná konverzace posádky i ve vysokých rychlostech. Aerodynamické studie prokázaly, že není v horní části čelního okenního rámu zapotřebí žádných sítí nebo mobilních spoilerů.

Dvě aerodynamické plochy na zádi v neposlední řadě přispívají k usměrňování toku vzduchu v motorovém prostoru, který je v modelu Spyder krytý typickým plastovým roštem, připomínajícím žaluzie. Nasávací otvory motorového prostoru jsou lakovány černou barvou.

Podvozek

Hybridní strukturu karoserie modelu Huracán LP 610-4 Spyder tvoří hliníkové komponenty vpředu a vzadu a rozsáhlé množství dílů z uhlíkových vláken v kabině pro cestující. Vnější plášť vozu je vyroben z hliníku.

Tato odlehčená konstrukce se pro otevřený vůz vyznačuje mimořádnou torzní tuhostí, která je o 40 % větší než v případě předchůdce, modelu Gallardo. Nabízí precizní ovladatelnost závodního vozu, zatímco současně tvoří základ konceptu lehké konstrukce. Pohotovostní hmotnost Spyderu činí pouhých 1542 kg, což znamená výkonovou hmotnost skvělých 3,43 kg/kW.

Mimořádné aerodynamické vlastnosti modelu Huracán Spyder jsou důsledkem zcela plochého zakrytování podvozku, zatímco velký zadní difuzor odvádí vzduch zpod zadní nápravy, na zádi je umístěn přítlačný spoiler. V oblasti přítlaku Huracán Spyder svého předchůdce Gallardo Spyder překonává o 50 % a s nataženou střechou těží z velmi nízkého součinitele odporu vzduchu a téměř nulového hluku větru.

Pohon

Atmosféricky plněný desetiválec s dlouhým zdvihem předvádí svůj plný a podmanivý potenciál v modelu Huracán LP 610-4 Spyder zejména se staženou střechou. Disponuje stejnými technickými kvalitami jako Huracán Coupé a jde o sportovní motor v jeho nejlepší podobě. Reaguje extrémně pohotově, točí až 8700 1/min a vydává intenzivní melodickou a nezaměnitelnou symfonii zvuků. Ze zdvihového objemu 5,2 litru generuje výkon 449 kW/610 k při 8250 1/min a točivý moment vrcholí hodnotou 560 Nm v 6500 1/min. Systém vstřikování paliva kombinuje přímé a nepřímé vstřikování.

Maximální rychlost činí 324 km/h a hodnoty zrychlení jsou: z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, z 0 na 200 km/h za 10,2 sekundy. Potvrzují tak nekompromisní schopnosti dvoumístného Spyderu. Díky nové technologii systému start/stop a technologii vypínání jednotlivých válců, tedy deaktivaci jedné řady válců při nízké zátěži, je standardizovaná kombinovaná spotřeba paliva ECE pouhých 12,3 l/100 km. Emise CO2 klesly ve srovnání s modelem Gallardo Spyder o 14 %, a to navzdory značnému nárůstu výkonu.

Sedmistupňová dvouspojková převodovka „Lamborghini Doppia Frizione“ (LDF) řadí rychlostí světla. Srdcem vozu je pohon všech kol s hydraulicky ovládanou vícelamelovou spojkou, která je aktivně chlazená a umožňuje podle libosti měnit rozložení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. O výbornou trakci na zadní nápravě se stará samosvorný diferenciál. Rozložení hmotnosti v poměru 43 % vpředu a 57% vzadu je shodné s verzí kupé.

Stejně jako v případě kupé, lze i v tomto případě tlačítkem ANIMA (Advanced Network Intelligence MAnagement) na volantu volit různé jízdní režimy od sportovně dynamického po režim zaměřený na extrémní výkon a ovladatelnost. Tři různé jízdní režimy „Strada“, „Sport“ a „Corsa“ mají dopad na charakteristiku motoru, zvukového projevu, převodovky, pohonu všech kol a systému ESC. V pozadí pracuje systém LPI (Lamborghini Piattaforma Inerziale). Informace o pohybu vozu zaznamenává šestice senzorů, které LPI následně přeposílá všem systémům řízení vozu.

O silný a nevadnoucí brzdný účinek modelu Huracán Spyder se starají standardně dodávané karbon-keramické brzdy. Přední kotouče mají rozměr 380 mm a Lamborghini v rámci volitelné výbavy rovněž nabízí brzdové třmeny lakované v barvě podle výběru. Všechna kola jsou zavěšena lehkými dvojitými příčnými rameny vyrobenými z hliníku.

Lamborghini nabízí jako součást volitelné výbavy systém LDS (Lamborghini Dynamic Steering), který upravuje převodový poměr řízení podle rychlosti vozu. Nechybějí ani aktivní magnetorheologické tlumiče, které podle požadavků řidiče a jeho jízdního stylu mění svou charakteristiku tlumení.

Interiér a výbava

Interiéru vozu dominuje inovativní kokpit. 12,3palcový TFT displej, jejž lze konfigurovat v několika režimech, řidiči ve virtuálním znázornění zprostředkovává všechny klíčové informace, včetně volitelných navigačních map. Zobrazovaná znázornění jsou ostrá jako břitva, křišťálově jasná a neskutečně podrobná. Například pozice virtuální ručičky otáčkoměru je propočítávána 60krát za sekundu, což zaručuje, že její pohyb je naprosto plynulý i při maximálním zrychlení. TFT displej je součástí nového, standardně nabízeného infotainmentového systému Lamborghini Infotainment System II.

Mezi novinky patří přední a zadní LED světlomety, 20palcová kola Giano a nový multimediální systém Lamborghini Infotainment System II s ovládacím terminálem na středovém panelu. Nově nabízené prvky výbavy odrážejí vysoce pokrokový charakter nového Spyderu.

Funkce TFT displeje řidič může ovládat pomocí tlačítek na multifunkčním volantu: jedinými dalšími ovládacími prvky jsou řadicí páčky pod volantem. Tlačítka na ovládání střechy a zadního větrného difuzoru jsou umístěna na středovém tunelu, na němž se rovněž nachází startovací tlačítko motoru V10, ukryté pod červeným krytem jako ve stíhacím letounu. Elektricky ovládaná sedadla modelu Huracán Spyder jsou vybavena řídicí jednotkou ECU, jež zaručuje, že sedadlo se nedotkne přepážky mezi motorovým prostorem a kabinou.

K elegantnímu pojetí interiéru přispívá útlá přístrojová deska a středová konzola. Překrásně zhotovený interiér, který je možné ve velké míře individualizovat, vyjadřuje vytříbenou kvalitu a vyznačuje se alcantarou a kůží Nappa. Vybírat lze z pěti možností čalounění – Standard, Elegante, Sportivo v kombinaci s alcantarou, dvoubarevné Sportivo v kombinaci s alcantarou a dvoubarevné Sportivo s jemnou kůží – stejně jako ze 17 barev interiéru.

Výběr ze tří barev plátěné střechy – černá, hnědá a červená – doplňuje jedenáct barev karoserie. Další možnosti nabízí individualizační program Ad Personam s pěti matnými barvami karoserie.

Výroba a cena

Model Huracán Spyder LP 610-4, v jehož jméně číslo 610 znamená počet koňských sil a číslice 4 odkazuje na počet poháněných kol, je vyráběn v moderní továrně Automobili Lamborghini, jež se nachází v sídle společnosti ve městě Sant’Agata Bolognese, a to s nekompromisní kvalitou. Dodávky vozů prvním majitelům budou zahájeny na jaře roku 2016 a ceny začínají na 186 450 eurech + DPH.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků