Máme pro vás poněkud nezvyklou věc: laděnou verzi továrně laděného Lamborghini Gallardo.
Když si se špičkovým vozem pohraje špičkový testovací jezdec a pokusí se na jeho zákadě udělat model, který nebere ohledy na mnohy „antijízdní” choutky mnohých zákazníků, musí z toho přece být něco dokonalého. Pro nás možná ano, ne však pro tuningovou společnost Anderson Germany z Düsseldorfu.
Ta totiž připravila dále vylepšenou verzi stěžejního modelu z Boloně. Vychází ze speciální série Lamborghini Gallardo Balboni Edition a nabízí kromě jiného zvýšení výkonu o solidních sedm procent. Výkon narostl až na 590 koní (434 kW), což je o 40 koní (29 kW) více než ve standardu. Zásluhu na tom mají hlavně přeprogramovaná řídicí jednotka a nová výfuková soustava s dálkově ovládaným třípolohovým ventilem pro regulaci jejího zvuku. Oč je její zástavba na první pohled méně nápadná, o to výrazněji se projeví po nastartování.
Nejvíce pozornosti však u Andersonu věnovali vzhledu tohoto Lamborghini. Použit byl černý lak s hlubokým leskem zdobený decentními zlatými a bílými pruhy, přičemž tato kombinace se odráží také na kolech a v interiéru. Na první pohled si všimneme také třídílných dvacetipalcových ráfků o šířce 8,5 palce vpředu a 11,5 palce vzadu, které nazouvají pneumatiky 235/30, resp. 305/25. Naopak méně jsou patrny výrazněji zatmavená boční okna a kouřově zbarvené kryty zadních svítilen.
Uvnitř si všimneme působivého čalounění kombinujícího černou a bílou kůži, zlatavého stehování a prošívání na středu sedadel a dveřních obkladů. Soudě podle snímků je tento vůz zpracován opravdu brilantně a se vkusem. Ceny výše popsaných úprav zveřejněny nebyly, zástupci Anderson Germany alespoň slibují, že pro zájemce o jejich produkt zajistí vše potřebné od objednávky a převzetí vozu Lamborghini Gallardo Balboni Edition přímo v továrně až po konečnou dodávku opatřenou dohodnutými modifikacemi.
Lamborghini Gallardo Valentino Balboni v úpravě Anderson Germany
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus