Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera

Očekávaný supersport Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera byl představen a s premiérou zmizly i poslední spekulace.

O jednom z vrcholů modelové řady Gallardo jsme vás informovali již dříve s tím, že první oficiální fotografie a detaily budeme znát ještě před zahájením ženevského autosalonu. Nakonec se tak nestalo a v moři spekulací kolem této novinky jsme museli zůstat takřka až do poslední chvíle. Nyní už je ale všechno jasné, a tak se pojďme podívat, co tento malý, ale silný býk přináší.

Již podle předchozích dohadů měl najít pod kapotou tohoto modelu místo výkonný 5,2 litrový desetiválec naladěný na výkon 419 kW/570 koní při 8 000 ot./min. a maximální točivý moment 540 Nm při 6 500 ot./min. Standardem je přitom šestistupňový automat, ovšem výrobce nabízí zákazníkům i manuální převodovku jako bezplatnou alternativu. To je u vrcholných verzí všech modelů značky příjemná novinka, dosud byl mnohdy protivný automat E-Gear paradoxně právě u nich povinností.

Údaje o zrychlení jsou doslova impozantní, stovku z nuly dosahuje tento zdivočelý býk za pouhé 3,4 sekundy, přičemž hranici dvoustovek pokoří již za 10,2 sekundy. Maximální rychlost činí v tomto případě 325 km/h a zajímavostí je, že oproti předchozí verzi tohoto modelu se úspornost zvýšila až o 20 procent, i když nějaké to deci na spotřebě u tohoto vozu moc podstatné není.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Konstrukce modelu vychází z předchozích verzí, i když ani zde nemůžeme opomenout pár celkem podstatných změn. Hliníkové tělo doplňují karbonové prvky a lehké kompozitní materiály, díky nimž se podařilo snížit hmotnost vozu o 70 kg, čímž se vůz může chlubit tím, že ze svého rodu je nejlehčím sériově vyráběným Lamborghini. Konstruktéři dále zapracovali i na aerodynamice, nalezneme zde vylepšený a ostřejší bodykit, účelné zadní křídlo a boční lišty. Jak už ze čtyřky v názvu vyplívá, Gallardo LP570-4 disponuje permanentním pohonem všech čtyř kol a samosvorem na zadní osy. Kontakt se silnicí mají na starosti pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 235/35 R19 vepředu, vzadu pak najdeme širší 295/30 R19.

Karbon najdeme i v interiéru, který se opět nese v okázalém luxusním a sportovním stylu, celý kokpit je přitom zdoben alcantarou, jak se to u Lamborghini stává pomalu zvykem. Zákazníci budou zde mít navíc k dispozici velmi solidní výbavu čítající satelitní navigaci, nebo zadní parkovací kameru.

Novinka se dostane do prodeje ještě letos za zatím neznámou cenu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků