Lamborghini Gallardo LP570-4 Blancpain Edition: přesné jako hodinky?

Pokud vám nic neříká slovo Blancpain, pak vězte, že jde jméno švýcarského výrobce hodinek pro náročné. Pravě tato firma se již dříve rozhodla stát hlavním sponzorem Lamborghini Super Trofeo, tedy závodní série, které se účastní pouze vozy s býkem ve znaku. A aby se kruh uzavřel, na oplátku nyní Lamborghini připravilo omezenou edici modelu Gallardo, která ponese název právě zmíněné hodinářské firmy.

Novinka se celým jménem nazývá Lamborghini Gallardo LP570-4 Blancpain Edition a vyznačuje se několika zřejmě jen vzhledovými odlišnostmi. Zveřejněné technické detaily jsou skromné, ale soudě dle označení 570-4, pohotovnostní hmotnosti 1 340 kilogramů, několika vzhledových detailů a prohlášení automobilky, že jde o vůbec nejlehčí silniční Lamborghini vůbec, půjde zřejmě o upravenou verzi Superleggera. Ta se totiž honosí úplně stejnou hmotností.

Vůz je vyveden v černém barevném provedení a zvenku je nápadný svým velkým zadním přítlačným křídlem připomínajícím doby modelu Countach. Již méně bije do očí specifický kryt motoru, který má zlepšít odvětrávání motorového prostoru. Povšimnout si můžete též kol z lehkých slitin Skorpius, která ukrývají žlutě lakované třmeny brzd, jenž se zakusují do karbon-keramických kotoučů, za detaily už lze označit kryty zrcátek nebo zadní difusor z karbonových vláken.

Jak již naznačuje samotné označení modelu, vůz má pod kapotou desetiválec o objemu 5,2 litru s výkonem až 570 koní, převodovka je bohužel výlučně automatická. Při již uvedené hmotnosti se Gallardo Blancpain honosí poměrem hmotnosti k výkonu ve výši 2,35 kilogramu na koně. S takovým parametrem nepřekvapí zrychlení na stovku za parádní 3,2 sekundy a na dvoustovku za 10,2 s. Maximální rychlost pak přesahuje 320 km/h.

Další detaily neznáme a především nevíme, jak moc bude tato edice omezená a kolik bude stát. Více bychom se ale měli dozvědět již na blížícím se pařížském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Gallardo LP570-4 Blancpain Edition
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků