Lamborghini Gallardo LP 570-4 Spyder Performante oficiálně: nové snímky a informace

Když jsme vám předevčírem ukázali uniknuvší snímky Lamborghini Gallardo Spyder Performante, měli jsme pochybnosti o jejich pravosti. Ty byly rozptýleny hned po pár hodinách, kdy automobilka vůz ukázala v předvečer oficiálního odhalení vybraným hostům. O dalších několik hodin později pak následovalo i oficiální představení, ze kterého můžeme čerpat i pro tento článeček.

Jedním dechem je ale třeba dodat, že mnoho nového dodat nemůžeme, neboť únik informací byl opravdu pořádný a italské novince jsme vám již řekli téměř vše. Dnes tedy přidáváme především kompletní sadu oficiálních fotografií a k nim i pár informací, které jsme zprvu nezmínili.

Zopakujme, že vůz je do jisté míry jakýmsi Gallardem Superleggera bez střechy, nejde ale do takového extrému. Díky lehčím materiálům ale vůz váží jen o 65 kg méně než standardní Gallardo Spyder.

Za snížení hmotnosti vůz vděcí zejména rozsáhlému použití uhlíkových vláken, která se na snížení hmotnosti podílela z plných 40 procent. Tvoří např. kryt úložiště plátěné střechy, motoru a převodovky, zadní spojler, difusor a kryty vnějších zpětných zrcátek. Uvnitř je z karbonu středový tunel, výplně dveří nebo rám sedadel.

Vedle uhlíkových vláken se o snížení hmotnosti zasloužil také hliník, který je u lehčího Spyderu více zastoupen v konstrukci karoserie. Vůz tak ve výsledku váží 1 485 kg, což ale opravdu není nic, co by vás mělo dostat do kolen (kupé Superleggera je o 105 kg lehčí).

Pod kapotou najdeme stejný motor jako u Superleggery, tedy desetiválec o objemu 5,2 litru s výkonem 419 kW (570 koní) dosahovaným při rovných 8 000 ot./min. Výkon je přenášen na kola obou náprav přes šestistupňový automat e-Gear, který má ovšem k dokonalosti hodně daleko. Naštěstí vám automobilka bez příplatku ke Spyderu Performante dodá i šestistupňovou manuálně řazenou skříň.

S touto výbavou vůz na stovku zrychlí za 3,9 sekundy a dosáhne rychlosti až 324 km/h. O krocení tohoto temperamentu se starají kotoučové brzdy a o průměru 365 mm vpředu a 356 mm vzadu. Pro notorické brzdiče budou za příplatek k dispozici i karbon-keramické kotouče pro přední osu o působivém průměru 380 mm.

Za zmínku ještě stojí, že vůz používá odlehčená 19" kola s pneumatikami Pirelli P Zero Corsa, které vozu uštři dalších 13 kg, v tomto případě neodpružené hmotnosti.

Dostupnost i cena novinky jsou zatím neznámými, výrobce ale slibuje brzké doplnění i těchto informací.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Gallardo LP 570-4 Spyder Performante oficiálně
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 74 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků