Pamatujete si na koncept Lamborghini Asterion z loňského pařížského autosalonu? Byla to vlastně jen zkouška, jak veřejnost zareaguje na uhlazený a ne tak agresivní design. Automobilka Lamborghini by totiž ráda zavedla ještě jednu modelovou řadu, která by nebyla tak výrazná jako ikonické supersporty.
Koncept Asterion naznačil, že i Lamborghini by rádo stavělo umírněné GT modely, u kterých vlastně v 60. letech začínalo
Šéf designu automobilky Lamborghini Filippo Perini pro Automotive News řekl, že značka potřebuje zjisit, zda si může dovolit vytvořit v budoucnu právě ještě jednu řadu modelů s uhlazeným a politicky korektním designem. To by se právě hodilo k luxusním GT modelů, kterými by se vlastně automobilka vrátila ke kořenům.
Lamborghini totiž začalo vyrábět nejprve luxusní cestovní vozy, výrazné supersporty vlastně přišly až s modelem Countach. Právě hybridní koncept Asterion se vrací k umírněnému designovému jazyku klasických modelů Espada a Miura.
Lukáš Dittrich, Jiří Červenka
Koncept Lamborghini Asterion také naznačil, že například ergonomie ovládání, efektivita a komfort mohou mít u Lamborghini větší prioritu než extrémní a snadno rozpoznatelný design.
Možná je to i tím, že původně mladí zákazníci, kteří kupovali Diabla a Murcielaga, teď stárnou a chtěli by něco decentnějšího a pohodlnějšího. Nicméně to nezmanená, že by Lamborghini úplně opouštělo radikální tvary. Výrazné supersporty v nabídce zůstanou, umírněné modely jsou zatím jen plánem do budoucna.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus