Lamborghini Centenario Roadster vás vyjde na 65 milionů i s daní

Na jaře v Ženevě jsme si mohli prohlédnout již beznadějně vyprodané Lamborghini Centenario ve verzi kupé, nyní během festivalu v kalifornském Monterey se představil roadster rovněž s označením Centenario. Opět vznikne jen dvacet kusů a nebojíme se, že by italská automobilka nedokázala všechny velmi rychle udat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stejně jako u kupé má i roadster aktivní aerodynamiku, dvanáctiválec o výkonu 566 kW (770 k), maximálku přes 350 km/h a vyrobí se ho jenom dvacet kusů

Stejně jako u kupé, i v případě roadsteru Centenario se uprostřed karbonového vozu ukrývá tradiční atmosférický dvanáctiválec. Tady je svět zkrátka ještě v pořádku a zatímco jiné automobilky cpou pod falešné obří kapoty elektromotory, Lamborghini se dál drží toho, co umí nejlépe.

Zajímavosti | Sportovní auta | Kabriolety | Ford | BMW | Mercedes-Benz | Opel | Alfa Romeo | Volvo | Názory | Ferrari | Lamborghini

Jeremy Clarkson a jeho deset nejoblíbenějších aut let 2015 a 2016

Dvanáctiválec posílá svou sílu na všechna kola (vpředu 20", vzadu 21"), na 100 km/h zrychlí tohle Lamborghini už za 2,9 sekundy. Proti kupé je roadster Centenario o 50 kg těžší. Výkon motoru dosahuje na 566 kW (770 k) a omezovač otáček byl posunut z 8250 na 8600 ot./min. Maximální rychlost je vyšší než 350 km/h.

Zajímavostí je rovněž aktivní aerodynamika upravující v závislosti na rychlosti polohu a úhel zadního křídla. Pokud jde o cenu, Centenario kupé stálo 1,75 milionu eur. Roadster vyjde na rovné dva miliony eur bez daně, takže jestli o tohle auto máte zájem, potřebujete mít bokem aspoň 65 milionů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků