Lamborghini Bat LP 640: malý Reventon

Supersporty stárnou pomaleji, a tak ani kompletní představba pro roky staré auto není od věci. Řeč je o italském „Lambu” Murcielago.

Jeho provedení LP 640 si totiž vzal na mušku JB Car Design. I když se začalo vyrábet již v roce 2001 a jeho verze LP 640 debutovala před čtyřmi léty, do starého železa stále nepatří, a proto pro něj u JB připravili sadu modifikací s označením Bat. Ta se podepsala nejen na drobném zvýšení výkonu, ale především na kompletní změně vzhledu stroje.

Jakmile se na bílý vůz na snímcích podíváte, bude vám jasné, proč se jmenuje právě Bat. Možná vám už ale nebude jasné, proč co na něm stojí tolik peněz. Celý paket totiž není nijak levnou záležitostí a díky cifře 88 000 Eur (2,15 milionu Kč) je jen samotná sada úprav dražší než třeba zcela nové Porsche 911 Carrera.

Vzniknout má jen 75 těchto sad, což ale zřejmě plně postačí k uspokojení poptávky. Podle tvůrců modifikace vzhledu kombinují prvky verze Reventon s tvary aktuální generace Murcielaga pro modelový rok 2011. Na první pohled si proto všimneme ostřeji tvarovaného předního nárazníku s novými otvory pro odvod vzduchu po stranách a „lízátkem“ z uhlíkových kompozitů, „mračítek“ na světlech ze stejného materiálu, výraznějších prahových obkladů, mohutného zadního nárazníku či zadního spoileru zrobeného opět z kompozitních materiálů.

Výkon motoru může být podle přání zákazníka zvýšen na 710 koní (522 kW), nebo až na 750 koní (552 kW). Za výše zmíněný peníz dostanete od firmy JB Car Design také denní světla složená z LED nebo dvacetipalcové trojdílné lité ráfky. Stranou zájmu ladičů nezůstal ani interiér vozu, jenž je tvořen kombinací kůže, Alcantary a doplňků z uhlíkových kompozitů. Všimneme si též nového volantu s robustním středem a průměrem 320, nebo 340 mm, a výkonnější audiosoustavy s přídavným zesilovačem a subwooferem.

Pokud vás celková cena této sady vyděsila, pak vězte, že její jednotlivé prvky lze objednávat také samostatně. Ani ceny dílčich modifikací ale jistě nebudou z levného kraje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Bat LP 640 od JB Car Design
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků