Lamborghini Aventador: nový motor i podvozek

Nástupce stávající řady Murcielago je opět blíže své oficiální premiéře. Nahlédněme teď ale pod jeho specifickou karoserii.

Novinka v podobě Lamborghini Aventador LP700-4 se světu představí na blížícím se autosalonu v Ženevě, ale nyní automobilka Lamborghini uvolnila další informace a snímky. Půjde o skutečně významnou novinku na poli supersport a my jsme o ní naposledy psali v souvislosti s jeho zcela novou pohonnou jednotkou a jejím vznikem. Na novém obrázku je Aventador opatřený jen lehkým maskováním a můžeme z něj již celkem přesvědčivě usuzovat na proporce tohoto modelu v jeho sériové podobě. Příď je prakticky identická s jedinečným konceptem Lamborghini Reventon, přičemž světlomety byly převzaty z neméně působivé studie Lamborghini Sesto Elemento z loňského autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Aventador se má vyznačovat hladšími liniemi než ostře řezané Murcielago, také zpětná zrcátka nyní spočívají na obvyklém místě v horní části dveří namísto rohů oken. Před zadní nápravou modelu Aventador LP700-4 se bude nacházet zcela nový podélně uložený motor, o němž jsme podrobněji psali již dříve. Připomeňme tedy, že půjde o vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,5 l, výkonem 700 koní (515 kW) při 8 250 ot./min. a točivým momentem 690 Nm při 5 500 ot./min., na který bude navazovat nová převodovka ISR s automatizovaným řazením. Také o této převodové skříni jsme podrobně psali ve výše odkazovaném článku. Má sedm dopředných stupňů a jedinou spojku, nezávislé řadicí tyče údajně zajistí, že sekvenční mechanizmus bude řadit za poloviční dobu ve srovnání se soustavami DSG apod. Samotný postup změny převodů je však podobný, ISR řadí druhou rychlost ve stejnou chvíli, kdy tu první vysazuje. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aventador LP700-4 dostane pérování vodorovnými vzpěrami pushrod

Za zmínku stojí také nový podvozek, přičemž Formulí 1 inspirované závěsy kol využívají vodorovných pružicích jednotek koncepce pushrod. Její výhody jsou všeobecně známy a v daném případě mezi nimi převládá nízká stavební výška celé soustavy, která konstruktérům přišla vhod zvláště v oblasti přídě, jež je nyní skutečně velmi nízká. Za zmínku stojí také omezení neodpružené hmoty, což se má projevit na dalším zlepšení jízdních vlastností. Na plné odhalení modelu Lamborghini Aventador LP700-4 si počkáme až na Ženevu, ale je možné, že se do té doby dozvíme ještě další zajímavosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 


 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků