Lamborghini Aventador LP700-4: zavěšení ve stylu F1, debut definitivně v Ženevě

O nástupci dosavadního Lamborghini Murciélago, které ukončilo svou pouť trhem v průběhu loňska, píšeme prakticky nepřetržitě již několik měsíců. S jistotou toho ale víme pořád málo. Zcela stoprocentně nemáme jasno ani v tom, jak se vůz vlastně bude jmenovat, ze spekulovaných jmen ale nejvíce věříme označení Aventador LP700-4.

Článků o něm jsme publikovali nespočet, z těch posledních zmiňme oficiální představení jeho motoru a únik fotografie, která může být první oficiálním snímkem. Dnes tu máme další, pro změnu opět oficiální materiál, který nám přibližuje technické řešení podvozku vozu a potvrzuje jeho blízký debut. A tak se pojďme o novém „Lambu” říci zase o něco více.

Podstatnou novinkou je fakt, že nástupce Murciélaga bude vybaven tzv. zavěšením suvnou vzpěrou, které se dnes v sériově vyráběných vozech prakticky nepoužívá a znát jej můžeme spíše ze závodních speciálů jako je formule 1. Automobilka k tomu uvádí, že toto řešení bude upraveno pro dosažení potřeb vysoce výkonného silničního vozu, jak ale bude fungovat ve skutečnosti je zatím obtížné předvídat.

Jak můžete vidět na přiložených snímcích, toto zavěšení odděluje vedení a odpružení kol do dvou samostatných celků a má tak vést jak ke zlepšení ovladatelnosti vozu, tak samotného odpružení. Pružina s tlumičem tedy není přímo součástí zavěšení samotného kola a je připevněna ke skeletu karoserie vozu, což dovoluje použití méně tuhých pružin. Podvozek tak dokáže být poddajnější (rozumějte komfortnější) při zachování jinak nekompromisního sportovního naladění.

Celý podvozek nového Lamborghini je vyroben z hliníku a krom výše zmíněného se vyznačuje i možností nastavení světlé výšky vozu. Díky hydraulickému systému na tlumičích předních kol se může světlá výška měnit až v rozmezí 4 centimetrů, což se v našich podmínkách bude hodit třeba při přejíždění mnohdy zcela nesmyslně pojatých příčných prahů.

Bez zajímavosti není, že řízení vozu si ponechá hydraulický posilovač s třemi nastaveními tuhosti od „závodního” až po cestovní. Pro úplnost dodejme již z dřívějška známá fakta o brzdách a pneumatikách - vůz bude vybaven karbon-keramickými kotouči o průměru 400 mm vpředu a 380 mm vzadu, do nichž se budou zakousávat třmeny s šesti resp. čtyřmi pístky. Přední kola budou mít průměr 19" a pneumatiky 255/35 R19, zadní pak 335/30 R20.

Automobilka při příležitosti bližšího představení podvozku též potvrdila očekávaný fakt o veřejné premiéře vozu na takřka jarním autosalonu v Ženevě. Předpokládáme, že pár dalších detailů Aventadoru (nebo Jotě, nebo ještě úplně jinak nazvaném voze) nás Lamborghini ještě nechá tou či onou cestou poznat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Další části nového Lamborghini se dočkaly podrobnějšího představení
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků