Lamborghini Aventador LP700-4: motor odhalen

Supersportovní Murcielago nové generace dostane nejen nové jméno, ale i nový dvanáctiválec. Víme, co nabídne. (+video)

Po delší době můžeme konečně referovat o zásadní novince z dílen italské automobilky Lamborghini v jiné než spekulativní rovině. Můžeme vám tak bez nejmenších pochybností sdělit, že nová generace modelu Murcielago, jež by se podle dosavadních spekulací měla jmenovat Aventador (donedávna se přitom spekulovalo o vzkříšení jména Jota), bude využívat síly zcela nové pohonné jednotky.

Půjde o atmosféricky plněný dvanáctiválec s válci do V, objemem 6,5 l a interním označením L539. Naladěn bude na výkon rovných 700 koní (515 kW) při 8 250 ot./min., přičemž točivý moment má vrcholit hodnotou 690 Nm při 5 500 ot./min.

Tento motor byl vyvinut přímo v továrně Lamborghini v Sant'Agata Bolognese. Řady válců jsou rozevřeny v úhlu 60 stupňů, což naznačuje (a snímky to potvrzují) poměrně kompaktní stavbu celku. Pohonná jednotka je dlouhá 784 mm, široká 848 mm a vysoká jen 665 mm, vrtání/zdvih činí 95/76,5 mm. Klikový hřídel je vyroben z legované a následně nitridované oceli, což tento materiál dělá tvrdším než při jeho kalení, váží jen 24,6 kg, přičemž celý motor váží pouze 234 kg.

Bez zajímavosti není, že na motor bude navazovat výfuková soustava, která bude mj. zahrnovat dva výfukové tlumiče v jednom balení. Jeden bude zajišťovat tichý projev motoru, druhý pak klasický italský dvanáctiválcový řev. Mezi oběma tlumiči bude zřejmě možné přepínat místa řidiče, popř. bude každý využíván v jiných otáčkách.

Pro správnou součinnost s novým dvanáctiválcem byla vyvinuta také zcela nová převodovka ISR (Independent Shifting Rods). Má sedm dopředných stupňů a jedinou spojku, nezávislé řadicí tyče údajně zajistí, že sekvenční mechanizmus bude řadit za poloviční dobu ve srovnání se soustavami DSG apod. Samotné řazení je však podobné, ISR řadí druhou rychlost ve stejnou chvíli, kdy ta první vysazuje. Důležitou předností této rychlostní skříně je její relativně nízká hmotnost ve výši 70 kg. Převodovka bude opatřena trojicí přednastavených režimů Strada, Sport a Corsa, přičemž ten posledně zmíněný je určen pro skutečně závodní jízdu a integruje také systém pro řízenou akceleraci při startu z místa.

Další informace o novém Lamborghini nám automobilka jistě bude postupně předkládat. Těšme se na ně, do té doby můžeme fungování pozoruhodného nového motoru zkoumat nejen na přiložených snímcích, ale i na videu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Nový motor V12 pro Lamborghini Aventador LP700-4
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků