Lamborghini Aventador LP700-4: motor odhalen

Supersportovní Murcielago nové generace dostane nejen nové jméno, ale i nový dvanáctiválec. Víme, co nabídne. (+video)

Po delší době můžeme konečně referovat o zásadní novince z dílen italské automobilky Lamborghini v jiné než spekulativní rovině. Můžeme vám tak bez nejmenších pochybností sdělit, že nová generace modelu Murcielago, jež by se podle dosavadních spekulací měla jmenovat Aventador (donedávna se přitom spekulovalo o vzkříšení jména Jota), bude využívat síly zcela nové pohonné jednotky.

Půjde o atmosféricky plněný dvanáctiválec s válci do V, objemem 6,5 l a interním označením L539. Naladěn bude na výkon rovných 700 koní (515 kW) při 8 250 ot./min., přičemž točivý moment má vrcholit hodnotou 690 Nm při 5 500 ot./min.

Tento motor byl vyvinut přímo v továrně Lamborghini v Sant'Agata Bolognese. Řady válců jsou rozevřeny v úhlu 60 stupňů, což naznačuje (a snímky to potvrzují) poměrně kompaktní stavbu celku. Pohonná jednotka je dlouhá 784 mm, široká 848 mm a vysoká jen 665 mm, vrtání/zdvih činí 95/76,5 mm. Klikový hřídel je vyroben z legované a následně nitridované oceli, což tento materiál dělá tvrdším než při jeho kalení, váží jen 24,6 kg, přičemž celý motor váží pouze 234 kg.

Bez zajímavosti není, že na motor bude navazovat výfuková soustava, která bude mj. zahrnovat dva výfukové tlumiče v jednom balení. Jeden bude zajišťovat tichý projev motoru, druhý pak klasický italský dvanáctiválcový řev. Mezi oběma tlumiči bude zřejmě možné přepínat místa řidiče, popř. bude každý využíván v jiných otáčkách.

Pro správnou součinnost s novým dvanáctiválcem byla vyvinuta také zcela nová převodovka ISR (Independent Shifting Rods). Má sedm dopředných stupňů a jedinou spojku, nezávislé řadicí tyče údajně zajistí, že sekvenční mechanizmus bude řadit za poloviční dobu ve srovnání se soustavami DSG apod. Samotné řazení je však podobné, ISR řadí druhou rychlost ve stejnou chvíli, kdy ta první vysazuje. Důležitou předností této rychlostní skříně je její relativně nízká hmotnost ve výši 70 kg. Převodovka bude opatřena trojicí přednastavených režimů Strada, Sport a Corsa, přičemž ten posledně zmíněný je určen pro skutečně závodní jízdu a integruje také systém pro řízenou akceleraci při startu z místa.

Další informace o novém Lamborghini nám automobilka jistě bude postupně předkládat. Těšme se na ně, do té doby můžeme fungování pozoruhodného nového motoru zkoumat nejen na přiložených snímcích, ale i na videu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Nový motor V12 pro Lamborghini Aventador LP700-4
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků