Lamborghini Aventador jako „zadokolka“

Další návrat ke kořenům sportovní jízdy. I tak bychom mohli začít příběh o novém projektu z dílen firmy Oakley Design.

Britská společnost Oakley Design patří k renomovaným úpravcům výkonných sportovních automobilů. Donedávna byla její práce spjata ponejvíce s produkty německé značky Porsche, ale před nedávnem se pánové z Oakley Designu pustili také do italských plnokrevníků, když připravili vlastní interpretaci stroje Ferrari 458 Italia. Nyní však připravují projekt, jenž by se mohl stát největším soustem v historii firmy Oakley Design: přestavbu supersportu Lamborghini Aventador LP700-4.

Také vozy Lamborghini se během posledních let soustředí na rozvoj asistenčních prvků, které sice umožní řízení moderního supersportu i cvičené opici, ale opravdovým řidičům jaksi ubírá potěšení z jízdy. Řeč je především o automatických převodovkách, posilovačích a artilerii elektronických soustav, ale také systémech pohonu všech kol. Proti tomuto trendu předloni postavila značka Lamborghini omezenou edici speciálů Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni, jež se vrátila k zadnímu náhonu. Přijata byla tehdy s nadšením a svoji dále vylepšenou adaptaci Gallardo LP 590-2 záhy přidala ladičská společnost Anderson Germany. Ale to jsme poněkud odbočili.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka od Oakley Designu vychází z novější řady Aventador a nese doplňkové označení LP760-2, z něhož je jasné, že dosahuje výkonu zvýšeného na 760 koní (559 kW) a disponuje pohonem pouze zadních kol. Nárůst výkonu jde na vrub novému programu řídicí jednotky a vylepšeným soustavám sání a výfuku, točivý moment nyní vrcholí hodnotou 745 Nm. Navíc se můžeme těšit také na citelné snížení pohotovostní hmotnosti, jen samotná demontáž náhonu přední nápravy prý ušetřila plných 85 kg.  

Dalších 30 kg uspořila výfuková titanová soustava, každý z nových ráfků (vpředu 19 a vzadu 20 palců v průměru) je pak o 1 kg lehčí než ten z výroby. Dekorační obklady karoserie, normálně z černého plastu, byly nahrazeny díly z uhlíkových kompozitů, ale jejich úloha je již spíše estetická než funkční. V rámci projektu LP760-2 vznikne jen pět celých vozů, ale většina výše zmíněných dílů bude k mání i samostatně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků