Lamborghini Aventador J: 700 koní bez střechy za 52 mil. Kč

Na stánku Lamborghini se v Ženevě skví prototyp otevřeného supersportu nabízený za astronomickou sumu…
Seznam kapitol
  1. Lamborghini Aventador J
  2. Fotogalerie

Ačkoli stránky novin v souvislosti s probíhajícím autosalonem v Ženevě opanovala nová vlajková loď z Maranella v podobě modelu Ferrari F12berlinetta, úhlavní soupeř nepřijel s prázdnýma rukama: špičková značka koncernu VW Group představila plně provozuschopný prototyp Lamborghini Aventador J.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lamborghini Aventador J, údajně "nejradikálnější otevřené Lamborghini v dějinách"

Ačkoli značka Lamborghini v současnosti disponuje pouhými dvěma modelovými řadami Gallardo a Aventador, přesto dokáže překvapit. Horká novinka vychází ze standardního modelu Lamborghini Aventador LP700-4, nese decentní označení Aventador J a její šťastný majitel bude znám na konci ženevské výstavy.

Zajímavosti | Video | Technika | Sportovní auta | Kupé | Premiéry | Palivo | Ferrari

Ferrari F12berlinetta: návrat k tradicím

Doplňkové označení tohoto Aventadoru údajně odkazuje na přílohu „J“ předpisů FIA, jež specifikuje parametry závodních automobilů v konkrétních kategoriích. Novinka vyniká otevřenou karoserií typu speedster, jež při přestavbě ze standardního kupé přišla nejen o střechu a čelní sklo, ale zároveň prošla řadou náročných úprav celého skeletu vyrobeného z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aventador J: prototyp pouze pro vyvolené 

Zvenčí Aventador J vypadá, že se standardním Aventadorem nemá společný jediný díl karoserie, a tak to ve skutečnosti také je. Tento prototyp je 4 890 mm dlouhý, 2 030 mm široký a pouze 1 110 mm vysoký a odstranění řady komfortních prvků v podobě navigace či klimatizace přispělo k omezení pohotovostní hmotnosti na 1 575 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aventador J má exkluzivní karoserii s upraveným skeletem z uhlíkových kompozitů...

Vzhledem k tomu, že tento prototyp bude stát nového majitele přes 2 mil. Eur, je možná poněkud smutným zjištěním, že před zadní nápravou uložená pohonná jednotka v podobě dvanáctiválce s objemem 6,5 l a výkonem 700 koní (515 kW) zůstala beze změn převzata z výchozího Aventadoru LP700-4.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
... nicméně výkonové parametry pohonné jednotky se nezměnily
 

Při živé premiéře Lamborghini Aventador J v Ženevě vůz na pódium přivezl nejvyšší muž značky Lamborghini Stephan Winkelmann, který pak při své průvodní řeči kromě jiného poznamenal: „Nové Lamborghini Aventador J je tím neradikálnějším otevřeným vozem, jaký kdy Lamborghini vyrobilo. (…) Aventador J dokazuje, že i přes stále přísnější pravidla z oficiálních míst dokáže Lamborghini stále plnit sny svých zákazníků.“ 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lamborghini Aventador J
  2. Fotogalerie
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2004
Stav: 182 053 km
Cena: 40 000 Kč
Ford C-MAX 1.6
Rok výroby: 2005
Stav: 112 432 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků