Lamborghini Aventador J: 700 koní bez střechy za 52 mil. Kč

Na stánku Lamborghini se v Ženevě skví prototyp otevřeného supersportu nabízený za astronomickou sumu…
Seznam kapitol
  1. Lamborghini Aventador J
  2. Fotogalerie

Ačkoli stránky novin v souvislosti s probíhajícím autosalonem v Ženevě opanovala nová vlajková loď z Maranella v podobě modelu Ferrari F12berlinetta, úhlavní soupeř nepřijel s prázdnýma rukama: špičková značka koncernu VW Group představila plně provozuschopný prototyp Lamborghini Aventador J.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lamborghini Aventador J, údajně "nejradikálnější otevřené Lamborghini v dějinách"

Ačkoli značka Lamborghini v současnosti disponuje pouhými dvěma modelovými řadami Gallardo a Aventador, přesto dokáže překvapit. Horká novinka vychází ze standardního modelu Lamborghini Aventador LP700-4, nese decentní označení Aventador J a její šťastný majitel bude znám na konci ženevské výstavy.

Zajímavosti | Video | Technika | Sportovní auta | Kupé | Premiéry | Palivo | Ferrari

Ferrari F12berlinetta: návrat k tradicím

Doplňkové označení tohoto Aventadoru údajně odkazuje na přílohu „J“ předpisů FIA, jež specifikuje parametry závodních automobilů v konkrétních kategoriích. Novinka vyniká otevřenou karoserií typu speedster, jež při přestavbě ze standardního kupé přišla nejen o střechu a čelní sklo, ale zároveň prošla řadou náročných úprav celého skeletu vyrobeného z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aventador J: prototyp pouze pro vyvolené 

Zvenčí Aventador J vypadá, že se standardním Aventadorem nemá společný jediný díl karoserie, a tak to ve skutečnosti také je. Tento prototyp je 4 890 mm dlouhý, 2 030 mm široký a pouze 1 110 mm vysoký a odstranění řady komfortních prvků v podobě navigace či klimatizace přispělo k omezení pohotovostní hmotnosti na 1 575 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aventador J má exkluzivní karoserii s upraveným skeletem z uhlíkových kompozitů...

Vzhledem k tomu, že tento prototyp bude stát nového majitele přes 2 mil. Eur, je možná poněkud smutným zjištěním, že před zadní nápravou uložená pohonná jednotka v podobě dvanáctiválce s objemem 6,5 l a výkonem 700 koní (515 kW) zůstala beze změn převzata z výchozího Aventadoru LP700-4.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
... nicméně výkonové parametry pohonné jednotky se nezměnily
 

Při živé premiéře Lamborghini Aventador J v Ženevě vůz na pódium přivezl nejvyšší muž značky Lamborghini Stephan Winkelmann, který pak při své průvodní řeči kromě jiného poznamenal: „Nové Lamborghini Aventador J je tím neradikálnějším otevřeným vozem, jaký kdy Lamborghini vyrobilo. (…) Aventador J dokazuje, že i přes stále přísnější pravidla z oficiálních míst dokáže Lamborghini stále plnit sny svých zákazníků.“ 

Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků