Lamborghini Aventador J: 700 koní bez střechy za 52 mil. Kč

Na stánku Lamborghini se v Ženevě skví prototyp otevřeného supersportu nabízený za astronomickou sumu…
Seznam kapitol
  1. Lamborghini Aventador J
  2. Fotogalerie

Ačkoli stránky novin v souvislosti s probíhajícím autosalonem v Ženevě opanovala nová vlajková loď z Maranella v podobě modelu Ferrari F12berlinetta, úhlavní soupeř nepřijel s prázdnýma rukama: špičková značka koncernu VW Group představila plně provozuschopný prototyp Lamborghini Aventador J.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lamborghini Aventador J, údajně "nejradikálnější otevřené Lamborghini v dějinách"

Ačkoli značka Lamborghini v současnosti disponuje pouhými dvěma modelovými řadami Gallardo a Aventador, přesto dokáže překvapit. Horká novinka vychází ze standardního modelu Lamborghini Aventador LP700-4, nese decentní označení Aventador J a její šťastný majitel bude znám na konci ženevské výstavy.

Zajímavosti | Technika | Video | Premiéry | Sportovní auta | Kupé | Palivo | Ferrari

Ferrari F12berlinetta: návrat k tradicím

Doplňkové označení tohoto Aventadoru údajně odkazuje na přílohu „J“ předpisů FIA, jež specifikuje parametry závodních automobilů v konkrétních kategoriích. Novinka vyniká otevřenou karoserií typu speedster, jež při přestavbě ze standardního kupé přišla nejen o střechu a čelní sklo, ale zároveň prošla řadou náročných úprav celého skeletu vyrobeného z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aventador J: prototyp pouze pro vyvolené 

Zvenčí Aventador J vypadá, že se standardním Aventadorem nemá společný jediný díl karoserie, a tak to ve skutečnosti také je. Tento prototyp je 4 890 mm dlouhý, 2 030 mm široký a pouze 1 110 mm vysoký a odstranění řady komfortních prvků v podobě navigace či klimatizace přispělo k omezení pohotovostní hmotnosti na 1 575 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aventador J má exkluzivní karoserii s upraveným skeletem z uhlíkových kompozitů...

Vzhledem k tomu, že tento prototyp bude stát nového majitele přes 2 mil. Eur, je možná poněkud smutným zjištěním, že před zadní nápravou uložená pohonná jednotka v podobě dvanáctiválce s objemem 6,5 l a výkonem 700 koní (515 kW) zůstala beze změn převzata z výchozího Aventadoru LP700-4.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
... nicméně výkonové parametry pohonné jednotky se nezměnily
 

Při živé premiéře Lamborghini Aventador J v Ženevě vůz na pódium přivezl nejvyšší muž značky Lamborghini Stephan Winkelmann, který pak při své průvodní řeči kromě jiného poznamenal: „Nové Lamborghini Aventador J je tím neradikálnějším otevřeným vozem, jaký kdy Lamborghini vyrobilo. (…) Aventador J dokazuje, že i přes stále přísnější pravidla z oficiálních míst dokáže Lamborghini stále plnit sny svých zákazníků.“ 

Následující kapitola
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 4 příspěvky
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků