LAFERRARI, klenot automobilového průmyslu

Praha, 4. února 2016 - Model Ferrari s kultovním názvem LaFerrari, je skutečným vyjádřením veškerých hodnot, které definují exkluzivitu automobilky Ferrari v celém jejím lesku i bohaté historii. Jediným slovem: excelentní. LaFerrari je sice sériově vyráběný vůz, avšak koupit si jej nemůže každý. Automobilka si totiž v případě LaFerrari své zákazníky doslova vybírá. V České republice byly oficiálně do této chvíle pouze dva takové vozy. Třetí vůz zamířil na showroom Ferrari, aby mohl být slavnostně předán novému majiteli. Tím je dlouholetý automobilový závodník a také spolumajitel společnosti Scuderia Praha, jediného oficiálního zastoupení automobilek Ferrari a Maserati u nás, Mgr. Robert Pergl.

„S Ferrari závodím už téměř dvacet let, úspěchy našeho týmu Scuderia Praha jsou viditelné třeba v  závodech Ferrari Challenge , v rámci závodní třídy Trofeo Pirelli, kde jsme například loni získali krásné čtvrté místo. Závodění mám tedy už dlouho v krvi,“ vysvětluje svůj vztah ke značce Ferrari a profesionálním závodům nový majitel LaFerrari, Robert Pergl.

Na otázku jak složité bylo získat tak jedinečný vůz, kterého Ferrari vyrobilo pouhých 499 kusů a v současné době si jej tedy už nikdo jiný nemůže objednat, Robert Pergl odpovídá: „Pro mě to bylo logické pokračování v řadě vozů Ferrari, které jsem vlastnil a některé z nich ještě stále vlastním. Před deseti lety jsem například získal předchůdce LaFerrari, kterým bylo úchvatné Ferrari Enzo. Mohu vám upřímně říci, že splnit podmínky pro získání tak exkluzivních vozů, jakým bylo například již zmíněné Enzo a dnes je jím LaFerrari, není vůbec jednoduché. V první řadě musíte vlastnit minimálně pět vozů z modelových řad Ferrari, mít dlouholeté vazby k automobilce jako její oddaný a loajální zákazník. Teprve potom získáte možnost se vůbec zapsat na výběrovou listinu. Tu poté posuzuje samotné Ferrari. Vybírá si, hledí na vaši historii, kdo jste, jaký máte vztah k Ferrari a jak dlouho. LaFerrari není určeno pro každého. Peníze jsou až na druhém místě. Automobilka chce mít jistotu, že jste ten pravý koncový zákazník, ne nějaký překupník či kšeftař. To by bylo pro tak vyspělý technologický klenot, kterým LaFerrari bezesporu je, naprosto nepřijatelné,“ vysvětluje Pergl. Co se mu na novém voze líbí nejvíce: „Rozhodně to, že už dorazil. Těším se až se projedu,“ dodává s úsměvem.

LaFerrari je nejrychlejší a nejexkluzivnější silniční Ferrari všech dob. Hybridní supersport poháněný kombinací vidlicového dvanáctiválce 6,2 l a elektromotoru dosahuje kombinovaného výkonu 963 koní, z nuly na 300 km/h zrychlí za 15 sekund a stojí více jak milion eur.

LAFERRARI, Ferrari s konstrukcí F1

LaFerrari je nejlepším vyjádřením jedinečnosti značky Ferrari ve smyslu inženýringu a know-how, které byly získány ve Formuli 1. Limitované série a speciály Ferrari představují pro automobilku příležitost jak experimentovat s nadčasovými technologickými řešeními, které se později přenesou i do ostatních modelových řad. Zvláštního významu nabývá také přítomnost hybridního systému, který značku Ferrari posunul ještě dále v rovině vzrušení z jízdy.

Při konstruování LaFerrari bylo cílem dosáhnout ideálního rozložení hmotnosti a také dokonalé dynamiky. Výsledkem je, že veškerá hmotnost vozu se nachází mezi oběma nápravami a co nejblíže k zemi. Sníženo bylo i těžiště. Dosáhlo se tak kompaktních rozměrů pro snadnější dynamickou manipulaci vozu. V tomto ohledu rovněž významně přispělo uspořádání kabiny. Sedadlo je pevně přizpůsobeno k rozměrům řidiče, zatímco oba pedálové boxy a volant jsou nastavitelné.  Pozice jezdce je tedy podobná jako u monopostu a byla navržena po konzultacích se stájí Scuderia Ferrari a jezdci Fernandem Alonsou a Felipem Massou, kteří hráli aktivní roli v celém procesu vývoje tak brilantního vozu jakým je právě LaFerrari.

Podvozek LaFerrari je vyroben z více jak čtyřech různých typů uhlíkových vláken. Vše ručně laminované a vytvrzené v autoklávech závodního oddělení. Při jeho výrobě byly tedy použity stejné postupy jako při výrobě Formule 1. To samozřejmě také dopomohlo k optimalizaci designu, protože různé funkce byly jednak integrovány do podvozku, například sedadla a prostor baterie, za účelem snížení hmotnosti, ale také pro zlepšení torzní tuhosti včetně tuhosti nosníku.

TECHNICKÁ SPECIFIKACE LAFERRARI
HY-KERS systém
Celkový maximální výkon                                                963 k
Celkový maximální točivý moment                      > 900 Nm
Maximální V12 výkon                                            800 k @ 9000 otm
Maximální otáčky                                                   9250 otm
Maximální V12 točivý moment                             700 Nm @ 6750 otm
Výkon elektromotoru                                             120 kW (163 k)
Emise CO2                                                              330 g / km

Výkon
Maximální rychlost              přes 350 km / h
0-100 km / h                         <3 sec
0-200 km / h                         <7 sec
0-300 km / h                         15 sec

ICE
Typ                                         65-stup. V12
Vrtání a zdvih                      94 x 752 mm
Celkový výtlak                     6262 ccm
Kompresní poměr               13,5: 1
Měrný výkon                        128 k / l

Rozměry
Délka                                                4702 mm
Šířka                                      1992 mm
Výška                                    1116 mm
Rozvor                                  2650 mm
Rozložení hmotnosti          41% přední, 59% zadní

Převodovka
7- rychlostní DCT

Zavěšení kol
Přední - dvojité trojúhelníkové rameno
Zadní – víceprvkové uchycení

Pneumatiky (Pirelli P-Zero)
Přední                       265/30 - 19
Zadní                                     345/30 – 20

Uhlíkové keramické brzdy (Brembo)
Přední                       398 x 223 x 36 mm
Zadní                                     380 x 253 x 34 mm
 

Elektronické ovládání
Kontrola stability                             ESC
Vysoký výkon ABS / EBD             antiblok. systém / elektron. řízení brzdové rovnováhy
EF1 –Trac                                        F1 elektron.kontrola trakce integr. s hybrid.sys.
E-Diff 3                                             třetí generace elektr. uzávěrka diferenciálu,
tlumení se dvěma elektromagnety SCM-E Frs magnetoreologické (Al-Ni trubice)
Aerodynamika aktivní

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků