Lada XRay, Vesta a Vesta WTCC: Ruské novinky oficiálně [59 x foto]

Seznam kapitol
  1. Lada Vesta, Xray, Videa
  2. Fotogalerie [59 x foto]

Lada na moskevském autosalonu představila celou řadu novinek. Kromě těch menších typu Kaliny Sport nebo Largusu Cross jsou k vidění také dva velmi důležití nováčci, zatím prezentované coby koncepty. Řeč je o sedanu Vesta a zvýšeném hatchbacku Xray 2.

Byznys | Kombi | Lada

Nejen nová Lada Niva míří na trh. Brzy dorazí Kalina Cross a Largus Cross

Obě auta stojí na nové platformě Lada B/C, kterou ruská automobilka vyvinula ve spolupráci s Renaultem. Vesta je dlouhá 4,35 m, rozvor má hodnotu 2,65 m. Na autě najdeme díly z Renaultu Mégane. Konkrétně jde například o řízení a zavěšení předních kol.

Další podrobnosti na téma Lady Vesta by měly být zveřejněny ještě dnes. Sériový vůz se začne vyrábět na podzim příštího roku. Cena bude startovat někde v okolí 400 000 rublů, což je zhruba 243 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Druhý nováček přímo navazuje na koncept crossoveru Xray. Zatímco původní studie byla třídveřová, druhá verze už je blíže sériové výrobě a nese pětidveřovou karoserii. V podstatě jde o vůz velmi podobný Dacii Sandero Stepway, nicméně Lada je delší, širší a vyšší. Hatchback dostal podvozek se světlou výškou 170 mm. Délka crossoveru činí 4,2 m, rozvor dosahuje na 2,65 m.

Pětidveřový Xray se začne vyrábět v roce 2016. V základní výbavě máme očekávat dva airbagy, vyhřívané čelní sklo (a také sedadla i volant), stabilizaci nebo dokonce systém automatického tísňového volání.

Jako bonus pak Lada ukázala taktéž koncept závodní verze modelu Vesta pro seriál WTCC. K němu ovšem nezveřejnila žádné informace.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lada Vesta, Xray, Videa
  2. Fotogalerie [59 x foto]
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 214 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2008
Stav: 49 710 km
Cena: 75 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků